De sista orden om dig.

Våra hjärtan fungerar som en kedjereaktion
ett slag ulöser ett annat
det blir dominoeffekt på pulsen den här höstnatten
och trots att vindarna blåser fritt
från ditt öppna fönster
håller du mina tår varma


Med dina fingrar över min hud
skriver du minnen på insidan av mina lår
du kysser fast små klisterlappar av förälskelse

Till och med mina fingertoppar blir vackra
i din andedräkt
du andas imma i mina ögon
och du målar sångtexter längs mina kindben


Du & Jag
är en sommardröm utan slut
en disneylåt på
repeat

Men någon tryckte på paus. Eller nej, någon tryckte på eject & slängde hela jävla skivan åt helvete. Jag antar att bokstäverna på mina kindben rycktes bort med vinden. Utan att jag knappt märkte det, för allt jag tänkte på var skoskavet i magen. På paniken under huden, som grävde sig inåt. Sommardrömmen tog slut. Kanske för länge sen? För så som du&jag var, nu. i slutet. Så var vi inte förut. Världen såg inte ut som nu. Vi såg inte ut som nu. & du sjöng för mig. På Hultsfred, iklädd helt galna kläder, sminkad helt galen, sprang du efter mig i mörkret. Du sa att du skulle sjunga för mig, för att jag var din flickvän. Och mitt i folkmassan, sjöng du Spegel & mitt hjärta slog, mest bara för dig.

Men löven försvann från träden, det kändes bra. Det blev höst, en höst med dig. Vi stod utanför ditt hus & du visade de röda löven på trädet. De första röda löven jag såg den här hösten. & ditt rum var kallt, men med dig sådär tätt bredvid, med dina läppar mot mina, sådär bara snuddande. Med dina pussmärken på mina nyckelben. Då var allt bara helt perfekt & jag önskade mig inte något annat i hela världen.

Jag har ett pussmärke kvar på magen. Det försvinner sakta nu. Snart är det helt borta. Men du, du försvann för länge sedan.

Jag ler ändå. För jag ser framåt, jag ser på den där framtiden. Och du finns inte med i den. Du är portad.


Kommentarer
Postat av: Majja

Jag tänker på dig! Jag tycker om dig.

2006-12-03 @ 13:51:55
Postat av: Anonym

du är sjukt bra på att skriva.

Postat av: Michaela

du är nästan läskigt bra på att skriva, jag kan sitt och läsa dina texter om och om igen, och blir lika gråtfärdig varje gång.

2007-01-11 @ 02:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback