Jag drömde om dig inatt.

(& jag kunde inte somna igår, så det resulterade i lite tafatta verklighetsflykter. eller ja, det kanske var tvärt om. för jag kan nog bara skriva om verkligheten, jag har inte tillgång till någon drömvärld längre.)

Mentalsjukhus utan färg

när jag var fyra
planterade min mormor en fabrik i min mage
den producerar små illamående-soldater
& kriget finns i huvudet

ett mentalsjukhus saknar patienter
& en antal inbjudningar har gjorts
trots att jag leker lekar med döda minnen
& är tillräckligt intelligent för att vara störd

så önskar ingen mitt röda hår
mot sterila vita korridorer
jag hade kunnat sjunga för tomma blickar
& schitzofrena hjärtan utan färg

men jag är inte så säker på om
luften hade räckt
för att fylla orden på mina sönderkyssta läppar



- Åh, förlåt. men kärlekstramset fortsätter:

Sista kapitlet om dig&mig

"Jag försöker hela tiden tänka med hjärtat
men ibland blir det så fel"
när du sa så, vandrade mina hudceller österut
& bara så du vet, så pratar du visst med ögonen


Vi hade kunnat leva, utan att veta om varandra
jag hade aldrig vetat att hudsalva&hårvax tillsammans
skulle bli min favoritdoft
& du hade kanske fastnat med en nintendokontroll


Allt vi är
är över om hundra år
kan jag då inte få vaccin mot rädslan
& bara andas in, det du viskar
när världen utanför faller samman


Och om bara några timmar så kommer jag sitta och lyssna på red hot chili peppers, på tåget upp till stockholm. (iofs så kommer bordet vara fullt av böcker&skrivhäften, men det gör inte så mycket.) Med en kaffetermos & bullar, så kommer allt gå galant. Visst fixar vi svenskarapporten i ett naffs, visst Carla? Ju längre bort ifrån den här pisshålan jag kommer, ju bättre kommer jag må. Ju närmare till ett leende kommer jag ha. & efter varje mil, lagas nog till och med det där tyghjärtat som gömmer sig i bröstkorgen. (jag tror att den där josef lagade sömmarna med 4,5 stygn, när han kom med den där rosen.) jag kommer inte sakna gymnasiet & alla likgiltiga leenden. jag kommer inte längta tillbaka till grågrusig asfalt & alla dom där orden.

För nu ska jag till Stockholm & vara lycklig på riktigt.

Kommentarer
Postat av: bella.

Du.. Jag tänker nog inte skriva någonting just nu. Men jag vill bara att du ska veta att jag har ord, då du behöver. Jag kommer alltid ha ord för dig, alltid vara här. [ stryka fingrarna över din rygg eller helt enkelt vara tyst då det behövs. ]

2006-12-07 @ 16:42:39
Postat av: Anna

Attans då att vi inte skulle se RHCP samma dag. Inget letande efter Nicole i kön alltså. Klart att jag allt kommer hålla koll efter en rödhårig liten söt flicka på sthlms gator. Hur länge stannar du? Kram kram.

Postat av: Anonym

Vad fint du skriver! Jag måste bara få säga det. Läste några av dina dikter på färdlektyr. Jag gillade dem. Ha det bra :)

2006-12-11 @ 15:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback