Hultsfred update.

Okej här kommer den:

På väg.

Torsdag:
Vi åker hemifrån Jim, fulla av förväntingar och glada till max. Jag öppnar mitt vin efter bara ett litet slag och Karro är inte sen att hänga på. (: Men redan vid borås är vi sugna på mat, så vi stannar och köper baguetter.
Väl framme möter vi skaraborna, jag får en kram av världens sötaste Lina. Och får sedan syn på det här.Carl.

Campet vi ska bo i är det smutsigaste av dem alla. Så här såg det ut på torsdagen! Vi uppnådde inte samma smutsiga standard i vårt andra camp ens efter fyra dagar. I mitten ser ni Carl, och det finns nog bara en av "Carl". Men en sak är säkert, det blir aldrig tråkigt med den mannen.
Jag har haft svårt för att komma ihåg vad vi gjorde på torsdagen, jag träffade min klasskamrat eric och hans vänner, busade omkring med Josef. Och pussades en del med densamma. Vi somnade lagom tidigt och jag sov bredvid världens mysigaste Josef.

Fredag: Vi vaknade mycket tidigt av bandaren som var på högsta volym. Det ljöd ut Doktor Bombay och jag smålog. Jag flög upp rätt fort och kikade ut. Där satt Johan och Carl och var redan dyngpackade. Nej, vad säger jag. De slutade ju aldrig. Jag och karro tog varsit tetrapack vin, gick och kissade och tänkte sedan ta en sväng runt husvagnscampingen för att se om jag kunde få syn på förra årets camp. Det var lugnt och städat där, så vi slog oss ner och började dricka. Det tog emot i magen. Sen kom en trevlig engelskman förbi och började prata med oss litegrann. Jag frågade hur han trivdes i Sverige, han svarade något som:
- Yeah, i like it here. You have like, trees and grass and stuff. It's nice.
Jag fick hans mejladdress, ifall vi skulle få för oss att åka till England, så kunde vi bo hos honom.

Sedan gick vi tillbaka, värmen var inte nådig. Sen kom vi på den smarta iden att flytta vårt camp längre bak på campingen, där det skulle vara rent och snyggt. Och det ångrade jag inte. (Alla andra förutom skaraborna själva flyttade ändå.) Johan tog hela tältet på ryggen och sedan var vi framme i camp nummer två. Där solade vi oss, Ja man kunde faktiskt få så mycket plats att man kunde lägga ut en HEL filt. :)

Planerna för dagen var att se Kristian Anttila och Amadou & Miriam. Men innan Kristian Anttilla som började klockan ett, lyckades jag få i mej två liter vin. Så jag gick dit, för att sedan gå tillbaka. Jag däckade i skuggan till klockan var försent för Amadou & Miriam. Då kvicknade jag till och var på topp igen. Då hade även AtomicEmma anlänt. :) Jag sminkade om mej litegrann bara för att vara lite fin, sen fortsatte jag dricka och resten av kvällen blev helt super. Deftones var bra, inte så bra som jag förväntat mej live, men självklart bra.

På kvällen hamnade vi på kissberget och där träffade jag ett par sköna typer, bl.a. Olle. :) Ja, egentligen var hans namn John och hans mellannamn olle. Men jag tyckte att Olle passade bättre. Vi gick och såg The Cardigans tillsammans och det var trevligt som attan. Såg ett par låtar på Sounds, men sen gick vi tillbaka och tänkte fortsätta parta. Men kissberget var så gott som tomt, så jag drog med honom till vårt camp. Där hade alla redan däckat, så vi satte oss utanför en stund. Rökte ett par ciggaretter, och sen kröp jag ner bredvid Josef. Att min luftmaddrass hade blivit snodd, det gjorde inte alltför mycket.

Fredag: Jag vaknade med små blåmärken, av att jag legat så dåligt. Johan snarkade på i tältet bredvid och jag och Josef blev allmänt hatiska mot honom. Att vi sedan såg att han låg på en likadan madrass som min gjorde inte saken bättre. Josef skrek att han skulle hugga ut Johans öga med en plastsked och en del annat. Men det var i själva verket Peter som hade min madrass. Så kan det gå.

Vi solade litegrann, låg och softade i skuggan. Det var då en höjdpunkt på den dagen.Chill i skuggan.

Vi skrattade helt otroligt mycket, och stockholmarna hjälpte till med sin härliga humor och charmiga dialekt. Att vi rökte som galningar, det var kanske också ganska trevligt. Sedan begav vi oss till Stone Sour. Där jag träffade Olle. Då hade jag oxå redan fått i mej lite för mycket vin, så jag stannade till vid en bajjamajja. Sedan följde jag med till kissberget, men jag kände att jag kanske blivit lite för sömnig, så jag gick tillbaka till vårt camp. Vi lekte omkring och pratade med Stockholmarna.

Kvällen kom, Jag och Josef gick och såg Strokes. Himla bra spelning, blev kanske lite, lite besviken. Sen gick vi tillbaka till ett tomt camp. Vi gick in i tältet och låg och pratade länge. Sen ville han inte följa med på babyshambles, så jag traskade dit ensam. Stannade en stund vid folkhavet på vägen som dansade extatiskt till SMK. Sedan ringde jag och försökte få tag på Malin och Karro som sett HIM. Jag stod vid stora entren och väntade, tiggde lite cigg. Som gick ganska bra, jag blev ombedd att se ut som en bajskorv i ansiktet, och lyckades rätt bra. Sedan kom de och vi gick och såg babyshambles, som verkligen var en upplevelse. Det hade börjat ljusna och stämningen var allmänt mysig. Jag höjde stort på ögonbrynen när han kastade ut gitarren i publiken, men saken var ju inte direkt så. Han lyckades träffa en säkerhetsvakt i huvudet, han måttade sparkar mot fotografer och ramlade ner från scenen.

Lyssnar på stone sour.
Jag och Karro lyssnar på Stone Sour.

När spelningen var slut ville vi inte gå och lägga oss, vi promenerade tillbaka till campet. Träffade mannen med den gröna filten, han svepte in mej i den. Och mitt i allt mitt hutter, så var det uppskattat. Att han sedan hängde på till campet var lite smått irriterande. Jag fick i alla fall någon med filt, och någon att lägga huvudet på. Vi kedjerökte och öppnade mer vin. Clownkillen kom dit och myste med oss och allt var väldigt trevligt. Sen kom jag på att jag inte ville ha filtmannen där mer, så jag körde iväg honom och kröp in till en varm och mysig josef. (Tänkte egentligen gå och hälsa på Olle och be honom röka en cigg.)
Men vi somnade aldrig då heller, för då kom en skakig Jim och jag och Karro lekte lite med honom. Sen somnade jag i alla fall i två timmar bredvid Koffe.

Lördag: Ja, efter två timmars sömn så gick jag ut och la mej i solen. Jag vet inte riktigt hur länge vi låg där eller vad vi gjorde exakt, hur länge. Men min sminkväska blev stulen och däri låg blandannat vår extranyckel till bilen. Det löste sej i alla fall.

Jag och Karro gick nog och åt lite Tex mex. Sedan lekte vi mer med stockholmarna. Bl.a. så klippte de av clownkillens affro, bara därbak. Och tejpade fast på monster. Sedan fick även Clownkillen den genialiska iden att klippa sitt könshår och tejpa fast på monster. (Att monster sedan fick hångla med två tjejer, med skägget på, det är bara äckligt roligt.)
Jag lekte omkring med den ena stockholmarens vattenpistol, vi smög omkring bland tälten och sprutade. En del blev riktigt sura. Keligt folk. Sedan tänkte jag se hur mycket ragg man kunde få med en vattenpistol, så jag gick mot kissberget för att säga hej till olle. Men jag fick då inte så mycket på den lilla vägen. Olle sa att jag skulle följa med på Tiger Lou, så jag gick tillbaka med vattenpistolen och bytte till byxor. Vi slog oss ner på Tiger Lou, hade det trevligt i gräset, tog kort på våra fötter och sedan gick vi till Kent. Som verkligen var en helt otroligt bra spelning. :D Mysfaktorn flög i taket.

Sedan gick vi olika vägar, jag skulle få tag på mitt vin. Det lyckades tillslut. Jag mötte en Marielle som svor något otroligt, och en bögsminkad Josef som stank HB. Jag började hälla i mej vinet, Josef sjöng för mej mitt i alltihop. Lika fint som alltid, och jag blev lugn i kroppen.
Sedan ringde Nicke från förra året och sa att han ville träffa mej, så jag och Karro begav oss till husvagnscampingen. Där fanns en kramgo Nicke som överröste mej med komplimanger. Men det var inte det bästa, för jag kunde slänga mitt pissvin. Eftersom jag fick en väldigt uppskattad öl. Karro gick därifrån, letade upp Malin. Jag satt och pratade med Henka, Kålle och alla de andra från förra året. Lika trevliga som alltid. Sen blev jag erbjuden att sova i husvagnen, vilket jag absolut inte tackade nej till efter alla nätter i tältet. Så jag somnade ganska tidigt på Nickes arm.

Söndag: Jag sa hejdå till Nicke och gick sliten som ett vrak därifrån. De hade redan packat ner allt när jag kom traskande vid nio-tiden. Josef och Koffe underhöll sej med att kasta toapapper och jag slog mej ner i en solstol.
Innan hemfärden.
Moa, Jag och Koffe i vårt nerpackade camp, strax innan hemfärd.

Ja, ni ser ju hur förjävlig jag ser ut. Men jag var ganska glad ändå. Sen gick de andra mot festivalbussen och det var bara jag och Karro kvar. Vi satt och pratade med Stockholmarna och sedan tog även vi vår packning och gick och mötte Jim med bilen. Sen var det bara en sak: Hemfärd.

- Jag har skrivit en hel del, men ändå har jag missat så mycket:
Bl.a. killen som kom från ingenstans och sa att jag var så Ding- Ding och ville kyssa mej. Eller alla trevliga pussar i solen. Eller all mat vi åt. Eller att jag sov på Moas bröd. Eller att blondie åt upp all baconost. ALLTING.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: karrokarolina

jag vill tillbaka!! detta ska jag läsa flera gånger i detalj och jag ska aldrig glömma de.
=) tack för allt!

2006-06-22 @ 00:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback