Jag svettas, alltså lever jag.


Jag sitter och känner mej smått meningslös, som vanligt då? Solen skiner utanför, och det känns som om den gör det bara för att ge mej skuldkänslor.
- Nicole, varför sitter inte du ute i solen och pressar som de andra små barnen?
(säger solen, med en exakt imitation av Ferdinands mamma.)
Jag ska säga dej, att om jag nu skulle få för mej att låna malins bikini, som för den delen skulle ramla av vid brösten, och lägga mej ute, så att hela allmänheten kunde skåda min bleka kropp. Så skulle jag med all säkerhet få soleksem, och klia ihjäl mej ikväll. Och eftersom jag ska till hultsfred tänker jag inte riskera det just nu.

Nä, jag sitter gärna kvar här, i malins stökiga, men ack så hemtrevliga lägenhet. Små svettas och är allmänt ful. Hon slutar om en halvtimma, och jag borde verkligen ha diskat tills hon kommer hem, då hade hon nog nog blivit glad. Men inte då, jag kommer att ligga i hennes säng, halvdöd och se på Oprah Winfrey. Kan meningslösheten vara mer påtaglig?
Jag värmde en grov smörgås från hennes frys, la i sallad och skinka, det muntrade faktiskt upp.

Jim var himla snäll och skjutsade hit mej vid elvatiden igår, så att jag kunde äta av malins kycklingsallad och prata lite kärlek. Att vi lade oss vända ifrån varandra, sa godnatt, och därefter började tänka på två olika personer, det var bara sött.
Men det jag ville komma fram till var att Hultsfred kommer ge ett tillfälle att umgås massor med Jim, och det ser jag fram emot, för jag har verkligen saknat honom. Det var mysigt att krama ihjäl varandra utanför torggrillen på skolavslutningen.

Även om jag är allmänt dryg och inte pepp på någonting, så ser jag fram emot de närmsta dagarna som tusan, och hela sommarlovet med för den delen. Och även om jag inte hört av Josef på massor av dagar, känns det som, så antar jag att det är ganska okej det med.

Jag svettas, alltså lever jag.

Ha det så skönt ute i solen alla folk. (cancercancercancer.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback