Tvångslekar.

(Återigen en meningslös dikt av Fröken.)

Jag har små legobitar i mitt huvud
när jag rör mig, krasar de från insidan

Warsawakriget i min hals har nyss börjat
när jag hostar kastas soldaterna ut
i min skål med müssli

(som för den delen innehåller en tredjedel socker)

barnet med uggleögon stirrade på mig
från kundvagnen på ICA
eller så såg hon bara spökflugorna på mina axlar
hon hade snor som klibbade under näsan

jag hade fortfarande snoret i tanken
vilket störde min koncentration
när jag hoppade i rutorna på torget

med ett warsawakrig i halsen, och en uggla i en kundvagn
och en popcornskål i magen, där varje popcorn
har en egen roll
som var och ett av mina tvivel

så är det inte så konstigt
att jag väljer
att dra täcket över huvudet

och fortsätter drömma och isflak och pingviner

/n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback