En batmantröja och lite Paisley

Det regnar misslyckanden utanför fönstret
som så många gånger förut
smattret mot rutan, ett evigt smatter i protokollet

(är det slut på frökenfräkens färgsprakande värld?
eller är det bara dags för en ny kladdkaka?)

jag räknar ränder på tröjan
och tänker på kräkleksfabriker
utanför står en vakt
han bär en rosa clowndräkt

endast för att understryka sitt vemod

jag räknar tvivel i dina ögon
men jag kunde lika gärna räkna stjärnor
jag räknar fjärilarna i min mage
de, med de rakbladsvassa vingarna

för det var ju så du sa.

en batmantöja och lite paisley
en grop i magen och lite sång

för det var ju så du sa.

livet är inte en promenad genom chokladfabriken
jag tror att jag får skriva upp de orden
på örngottets insida
så att jag inte glömmer

för det var ju så du sa.

/n


 

Kommentarer
Postat av: Kasp.

Det blir bra min finaste.
det blir bra.

2006-05-29 @ 15:20:23
Postat av: Love Björklund

Jag älskar verkligen den här dikten. Du är begåvad Nicole ^^

2006-06-05 @ 19:52:48
Postat av: Tingeling

Här trillar jag in på ett väldans fint inlägg, som jag totalt missat och ser att du skrivit om fjärillar med vassa vingar. Precis så som jag alltid upplevt dom, blir nästan lite rädd :)

2009-05-05 @ 23:10:37
Postat av: Öjersson

Underbar dikt Nicole :)

2009-09-03 @ 13:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback