Höstmörker & tankar om en annan verklighet.


Jag har aldrig ångrat, så som jag gör nu. Jag har aldrig kännt en ånger lika stark som en tornado i magen. Något som rycker & drar i varenda muskel. Något som både kan röra om i hela det inre, samtidigt som det kan lägga sig & bokstavligen dra ner mig, ner, mot marken. Som jag vet inte, som om man är i ett mörkt, mörkt rum. Utan dörrar. Eller en ändlös korridor. Helt utan mönster eller ventiler.

& han är mitt allt just nu. han.  carla & favoritfilmer. världens bästa elias, som kan konsten att muntra upp utan att egentligen förstå hur. för han lägger små hoppfulla studsbollar i magen, av såndär uppsluppen glädje. Elias ska få en kram nästa gång jag ser honom.

Bella. ett hjärta på den kvinnan. Hade inte fixat med mitt egna liv utan henne. Hade inte klarat av att ordna upp de där tankarna som försvunnit ner i knäskålarna någonstans. Hon som har alla orden. & som säger dem i precis rätt ordföljd. När man själv sitter där & snorar ner en randig tröja framför sin Håkan-dvd.

Det blev två paraplyer. Ett blått paraply & ett färgglatt som mest liknade ett parasoll.
- det blev prat om rädsla, kopuleringar, ånger, lycka & favoritplatser.
Det blev ett lugn i min mage, även om jag var påväg mot något jag skulle vilja springa ifrån, samtidigt som jag skulle vilja springa allt vad jag hade till. Tills halsen gör ont, tills benen skakar. (som jag skulle vilja springa till, rädda i fallet och sudda ut händelseförloppet några timmar tidigare)

För om man fick chansen att leva om en dag. Hade jag levt om min födelsedag.
- Kommer aldrig, aldrig uppleva en värre & mer misslyckad födelsedag.
Men tack, Karro, Malin & Maja. Jag har massor av duschäventyr nu. & jag luktar gott. :)

& Carla. Du var min födelsedag. Det enda positiva i det.

Ikväll ska jag krama kuddar, tända ljus & se på Håkan Hellström. Jag ska ge fan i tyskan. Jag ska ge fan i kvinnan som födde mig till världen. Jag ska ge fan i vattenpölarna jag hela tiden trampar i.

Jag ska skriva ett sms, med små ord. Jag ska drömma om din mage & dina förkylningsprickar. Om din lukt & din pocahontaskudde.

mulan






& om man kunde dränka sig i regnvatten.

Förlåt & ett godnatt.

Kommentarer
Postat av: Bella.

Men du.

[ Jag kommer alltid ställa upp för dig, med de där orden om du behöver, eller så tänker jag bara sitta, stryka dig över ryggen och vara tyst. För du betyder verkligen mycket för mig, och jag tycker verkligen om dig. ]

Plus att jag är skyldig dig en födelsedag.

2006-10-08 @ 19:46:21
Postat av: Josefine

dösnygg blogg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback