Men livet är ju så enkelt.

Askröda läppar. Det låter underligt, men det var precis vad hon hade. Askröda läppar och en grå basker. Mascarafläckade kinder och pillerångest. På väg mot någonstans, men så långt borta i tanken. Jag tror att det är svårt att vara närvarande när man bara är ett skal. Ett skal som gör allt det man förväntas göra. Som inte viker av, som håller fast tårarna i skolkorridorerna. Man får ju hålla sig till spelreglerna, visa sig stark. Gråter, det gör man i örngottet. Inte på en stol i cafeterian, då folk ser. Ofläckad perfektion, trots den där mascaran. 139:- på lindex. (Den hade ju fått så bra recensioner i tidningen..)

Det klart att man klarar av alla uppsatser & prov. Det klart att man klarar av att gå i de där nya söta skorna med liten klack. Att måla läpparna askröda & färga håret när utväxten är nära på att blotta den man verkligen är. Att ha ett jobb på helgerna, så att man får extra pengar. Det är ju viktigt att leva.

& kärleken. Lycklig singel i höstmörkret eller hand i hand i nya kappor? Två par fötter under en filt, en skål popcorn & en bra film. Vad man än väljer (för det är ju självklart ett val, du har ju så vackra ögon & är så kvicktänkt & sensuell.) så skall man självklart vara lycklig.

Men ni förstår ju poängen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska gifta mig med dig när jag blir stor.

2006-10-27 @ 08:20:55
Postat av: nicole.

Jag ser fram emot det, mr/mrs anonym. :)

2006-10-27 @ 09:39:04
Postat av: PojkenMedTigern

Vad gulligt att du har en hemlig friare :)

2006-10-28 @ 18:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback