Oh Tracy.

Den där Tracy Chapman kan konsten att gå på repeat.
Det är inte många kvinnor som kan.

Medan mina händer luktar så som jag aldrig ville att de skulle lukta.
så smutsigt & förjävligt som gammal sunken ciggarettrök.
Medan någon kanske hånglar mot ett fuktigt staket, samtidigt som
man kunde funderat på om det verkligen var en stjärnklar himmel.
Medan någon röker i ett fönster & lyssnar på musik.

Så låter jag Tracy sjunga för mig, om och om igen.
I’m yours, if you were mine..
Och ja, så lyder texten. Jag relaterar inte alls till den. Jag bryr mig inte ens
om vad det är hon trånar efter, eller vad hon ens tänkte när hon skrev den.
Det är hennes röst jag vill ha.

Men om jag ska vara riktigt ärlig. Så är det nog dig & din hand jag vill ha.
dina kinder & ditt leende.
Men allt jag har just nu är ett sms, som abrupt avbryts av.
 *viss text saknas*
Och även om jag raderar sms efter sms. Så lär slutet inte komma ändå.

& JA, just nu sitter den där frökenåthelvete på näs och tycker synd om sig själv.
& JA, jag funderade på att göra nåt helt åt helvete onödigt. Som inte skulle hjälpa
det minsta. Men jag lät bli. Mobilen får ligga orörd för ikväll. det finns ändå inga
siffror på knapparna.

godnatt. (och bara så du vet, så vill jag ha en puss)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback