Onsdagens livsfilosofi.

Men för helvete kom igen då! Du har ju kapacitet, du kan ju plugga så att du får MVG rätt över. För helvete, var inte så jävla slö.
- Om du pluggat hade du fått bättre än 4 fel på naturkunskapen.

Åh, du säger det så ofta.
- Man behöver inte få bäst betyg hela tiden. Du behöver inte alltid vara bäst.

Men när jag väl inte är det, då har jag pluggat för lite.
JA om jag hade pluggat så mycket som jag kunnat hade jag fått bäst betyg. Om jag inte bara läst igenom de jävla 19 sidorna precis innan provet hade jag säkert kunnat få alla rätt.

Om jag inte märkt i sjuan att jag kunde få MVG hela tiden, på vartenda litet prov hade jag säkert inte haft över 25% frånvaro nu. Om jag inte kände tårarna tränga bakom ögonlocket för ett VG, 13 år gammal. Hade jag säkert inte kännt det där trycket över bröstet när saker väller över mig. Om jag inte råpluggat till proven hela högstadiet & varit så stressad att jag ofta var hemma på provdagen för att jag inte var helt säker på att få det där MVG:et, så hade jag kanske inte fått stress-symptom som gör att jag inte pallar att gå till skåpet utan att kissa först. Att jag inte pallar att logga in på datorn utan att kissa först. Att jag inte pallar att köpa hårfärg/lösgodis/skivor/pocketböcker utan att kissa först.

Äh, du är ju störd. Det är ju bara att acceptera. & sen, har du aldrig tänkt igenom att du bara är slö? Att du är som alla andra förslappade ungdomar. Har du aldrig hört ordet skoltrött? Måste du dra massor av patetiska lekmanspsykolog-teorier? Jävla idiot.


Hur ska vi leva våra liv då? Kanske skall vi alla ställa oss på köksbordet & se ner på våra liv vi lever? Försöka betrakta det ovanifrån. Försöka se vad som egentligen är viktigt, vad som egentligen spelar roll. Jag vill spy på allt meningslöst. Jag mår illa när jag läser tidningar nu för tiden. Det står om hur vi ska ha sex, vad vi ska ha på oss, vad vi ska dricka, vad vi ska äta, vad för folk vi ska träffa. & allt bara snurrar. Det där är inte jag.

Hey köp senaste numret av Veckorevyn & du får en handbok i vem du är.

Men ska vi leva ett trainspottingliv? Ibland lockar det. Bara strunta i allt. Bara strunta i samhället, inte förlita sig på de där normerna. Åh helvete. Låt mig bli 40 år gammal & avtrubbad/neutraliserad av livet. Så slipper man tänka på hur man ska leva

     
    


         
Eller låt mig försvinna in i din polarn&pyret-tröja. Vi kan dricka saft & äta hönemacka & vara sådär äckliga.


Kommentarer
Postat av: choking on ambition

"Du lever inte upp till din förmåga." Jag har hört det tills jag kräks och just precis därför är det så jävligt. När DE vet att man kan bättre och förbannar en för avsaknaden av ansträngning, det är då man inte duger. Och man duger sämre än de som är sämre, eller läser långsammare. Man straffas och det saknar helt logik.

2006-11-07 @ 18:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback