Tillsammans med ett kollektiv.

Okej. Det har sina fördelar. Men det har också sina nackdelar. Jag tror minsann att jag tänker släpa hem Josef till familjen Pernklint. Det skulle vara lite småbra att ramla in i mitt rum och fastna där. Bara en och en annan. Några ljus och en film. Jag tror att det blir hur bra som helst. Vi kanske till och med måste träna på att vara ensamma. Det händer hemskt, hemskt oofta. Det finns alltid en sproti, en Anna, en Marielle, en Karin & väldigt ofta en Riki & en Jonathan. Vilken iofs är trevligt det med. Med måtta.

Dagen har faktiskt varit riktigt bra för att vara en vardag. Jag gick upp tidigt, drack kaffe & åt vaniljyoghurt med havrekuddar&bananer. Sen läste jag om mig själv i tidningen, vilket man ju faktiskt inte gör varje dag. Kändes bara lite otrevligt med den där onödigt stora bilden. Och sen hoppas jag innerligt att folk förstod varför jag svarade att jag ville vara Fredrik Reinfeldt för en dag. JO, för att det skulle vara enda vägen till att ens kunna förstå hur han tänker. Eftersom jag aldrig skulle kunna sätta mig in i det annars.

Å andra sidan skulle jag hellre svarat John Lennon, Kurt Cobain, Janis Joplin, Jimi Hendrix, Bob Marley eller nått annat helt skönt. Jag skulle till och med hellre svarat en hippie på woodstock. Men va fan, om man bara har valet i tankarna kan det lätt bli fel.



Tyskamonstret är ett hemskt vidunder. Det är ett fluffigt monster som gärna sitter och spinner när man läser tyskaglosorna. Men när man lägger ifrån sig boken och ägnar intresset åt något annat. Då växer det, de mörkgula klorna kommer fram och ögonen lyser röda. Det börjar morra argsint och det slår blixtar ur öronen. Så ja, jag ska nog sätta igång med plugget nu snart.

Jag tror att jag får lära mig handskas med det där trycket över bröstet som kommer när jag stressar upp mig över något. Jag får lära mig andas i normal takt och slå bort de där nojjiga tankarna. - För det ordnar sig. Allt blir väl. Det blir det faktiskt. Men jag är ändå rädd för den nionde oktober. Dumma doktorn ska inte anklaga mig för att gjort nått dumt. Dumma dumma farbror doktorn.

Nu ska jag i alla fall ta tag i det där provet. Ska dricka kaffe&varaduktig. Ska inte tänka kärlek eller sova.

Och så får ni ju ha en trevlig kväll. Klapp på magen & puss på kinden. (Inte pannan för det får bara karl.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback