Vinstpeng: 1000 rikstaler.

OK, det är en del misslyckanden. Men jag tar den där röda bunken i köket & blandar det dåliga med det som faktiskt är bra. Solen är verkligen ett plus. Nya kläder & skor. Ett nytt jobb & hejdå åt helvete med det gamla. Att jag känner mig som ett uppsvällt förkylt monster med en stor växande böld under näsan, får väl nästan klassas som ett minus. Att jag har en hel bunt med saker som kommer hoppa på mig när jag kommer tillbaka efter apu-n & ett tyskaprov som sitter & garvar på axeln, är klara minus.

Att jag inte deltog i årets poetry slam, kändes tungt när jag kom in där & hela grejen var i full gång. Och där satt världens bästa svenska lärare & log mot mig, trots att jag svikit honom. Men om jag inte gör det för att det är roligt, då kan man lika gärna strunta i det. För det är inte kul längre, något annat har tagit över. Ungefär som att det där diffusa mörka har tagit över hela mig. P-p-prestationsångest?






Jag var nog lite tung i skorna när jag gick därifrån. Bella hade inte vunnit. Hon var en självklar etta & helt lysande. 
Men sen dök den där svenskaläraren Martin upp igen och tipsade mig om att gå på Jonas Hassen Khemiris föreläsning i assbergsalen. Visst gjorde jag det & jag gick därifrån tusen kronor rikare. Det visade sig att jag vunnit uppsatstävlingen som var i höstas. Jag var helt säker på att jag inte vunnit, eftersom jag fick biobiljetter när den mindre prisutdelningen ägde rum. Men där ser man!

Det där pluset vägde upp hela den röda bunken & alla minus ramlade över kanten.

Kommentarer
Postat av: Karl

Gah, tusan vad avundsjuk jag hade blivit om jagnu bara hade haft ett par byxor på mig och det hade varit typ 10 minus ute. Men det är det inte, så grattis så jävla mycket till dig, du är nu lite mer äkta författare än alla andra :D
Grattis till nya jobbet också, fan grattis världen eller nått. Allt är nog lite bättre på våren :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback