De dansar under min madrass ikväll.

Trötta ögonlock och försvunna skivor. Smakar blå ögon och andas chokladglass på mina egna handleder. Ikväll är mitt hem kvarterets dårhus och jag får väl acceptera idiotin i att spela julmusik ur pappas nya musikmaskin och mammas hysteriska natt-dammsugande. Det är inte fy skam att vara småskakig av trötthet och paketsnöre-abstinens och dansa omkring i min julfilt. Jag kan dansa ett varv över hundhåren och sen kan jag landa i mina satinlakan och behålla känslan från det vackra Moulin Rouge.







Jag kan dela med mig av min filt om du låter mig råka trampa på dina fötter.
Får jag lov? För i sådana fall, spring fort.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vill bara krama dig för du är så bra

2007-12-23 @ 13:11:25
Postat av: Bella.

Ska vi dansa in julen på ett hustak ikväll? du jag och en fröken Carla. Moulin Rouge och glittermagi.
För i sånna fall får du lov.
Nu.

Postat av: Nicole

Anonym: Krama mig, vad väntar du på!

Bellaboll: Förlåt min ickemagiska ton i telefonen. Men jag blir trött på läget och då försvinner magin innan jag ens försökt föreställa mig den. Du & Jag en annan natt, okej?

2007-12-23 @ 17:57:57
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se
Postat av: Malin.

Tack för din kommentar. :) mycket fint.
sen är mitt fullständiga namn Malin Karin Yvonne Hildingsdotter Persson. nu vet du:)
God jul :)
Vi hörs nog imorrn.
Puss på dej.

2007-12-23 @ 22:51:31
URL: http://mamiil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback