Midnattsånger.

Klockslagen ramlar över mig ikväll och stjärnorna samlar jag upp på fuktiga fingertoppar. Sommarmolnen har absorberats upp av en annan del av jorden och på något sätt så känns det som att de glömt oss. Människorna sover runt omkring mig och jag är nog en av dem. Ibland botar man mörkerrädslan genom att lägga extra glitter under ögat och dansa sig igenom lördagsnätterna. Jag dansade så att fötterna värkte i lördags, men jag vaknade om än möjligt ännu räddare. Vi krymper, trots att vi följer våra instinkter.
image101


















Jag längtar lite till julkalenderhusen och morgonljuset.


Kommentarer
Postat av: öje

Du är bara bäst!

Postat av: Tova

Nu saknas du...

2007-12-15 @ 17:49:27
Postat av: Nicole

Jag saknar jag också!

2007-12-16 @ 22:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback