Morgontankar.

Jag vet inte om det är för att jag vaknade klockan nio och märkte att jag absolut inte kunde sova mer, eller om det är för att större delen av helgen har tillbringats i pyjamas (utan någon större hjärnaktivitet, eller aktivitet alls för den delen) som jag skriver nu. För det var sannerligen ett tag sen som jag fick ner något alls i text.

Helgen blev som sagt otroligt stillsam. Antagligen skulle det vara skrämmande om jag försökte räkna timmarna som jag tillbringat i antingen säng eller soffa. Egentligen är jag bara förbannad på att jag fortfarande är sjuk. Jag & min hosta har för länge sen firat vår månadsdag och jag undrar om det bara var jag som inte tyckte att den blev speciellt mysig. Att jag druckit otaliga glas med nypressad juice, har ju inte hjälpt alls. Äh, jag är bara trött på det.

 
Jag har märkt att drömmar kan vara något av det värsta som finns. Jag drömmer hela tiden nu det senaste. Det är mest diffusa, snabba bilder som kommer upp i huvudet. Jag slår upp ögonen och andas djupt. Men så fort jag slår igen dem, är bilderna där igen. Och det är liksom inga riktiga bilder, i morse kändes det som ett tjugotal mjukisdjur i olika färger dansade omkring utan rytm framför mig. Jag vred mig om och om igen och bestämde mig för att sätta på Gilmore Girls istället.   


Och nu börjar skolan igen. Jag var helt säker på att jag skulle börja som en helt ny människa. Den där motivationen skulle hittat tillbaka och jag skulle framförallt må bra. Jag har mått bra det här lovet, jag har kunnat slappna av. Jag har inte känt något tryck över bröstet och jag har kunnat andas. Om sanningen verkligen ska fram, så är jag livrädd för en ny termin. Men den där sanningen står redan framför mig och hånskrattar.


Kommentarer
Postat av: Karl

Egentligen borde man kanske springa mot solnedgången dit där skolan inte når. Det är så mycket som håller en kvar. De som säger att vi är fria borde dö, för friheten vet ingen ångest. Hmm, jag är också rädd för en ny termin, och jag funderar lite på varför jag skriver det här. Konstig dag...

2007-01-10 @ 19:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback