Knasigt & galet på en nationaldag.

Jag har översvämmats av sommarkänslor, de har spridits från magen. Jag misstänker att sommarkänslorna är tusentals blommor som sprids som bakterier i kroppen, rusar med blodet, fyller upp varenda kroppsdel och inte minst huvudet. Sveriges nationaldag & till dagen av ära har jag ätit rackarns god mat som Mats Lidbeck stod för & pluggat wonderful naturkunskap. Jisses vilket firande jag drar till med ibland.

Kvällen har varit oerhört skum. Somnade med Josef efter att vi ätit. Helt plötsligt vaknar jag och ser att det kryper en stor spindel med röda fötter på josefs tröja. Jag flyger upp & skriker som en galning, men jag får inte fram orden. De bildar inga meningar eller ord utan mest tjut & försök till att formulera: Du har en spindel på dig. Spindeln som såg ut att ha röda sockor på sig, försvinner och josef säger ingenting. Han ser inte spindeln och han verkar inte ha hört vad jag sagt. Tillslut frågar han om jag skrek precis. Halvt osäkert svarar jag att jag trodde att jag hade gjort det. Han undrar om han somnade efter att jag skrikit. Men nej, han hade bara stirrat på mig. Vi letar efter spindeln och den är spårlöst försvunnen. Josef tar av sig tröjan och jag blir jätteosäker på om jag verkligen såg spindeln eller om jag bara drömde. Samtidigt som josef tror att jag skrikit tre gånger & att han somnat varje gång..

Vi konstaterar att vi inte vågar sova i sängen mer & somnar i soffan. Sen skriker jag fler gånger för dörren smäller & jag blir livrädd. Arg går jag & smäller igen dörren & somnar några minuter till för att sedan plugga naturkunskapen på allvar.

Sitter i Marielles säng & skrattar åt allt konstigt som händer runt oss hela tiden. Det är nog sommaren, det blir alltid lite knasigare, tokigare då. Sen ska jag gå ut & lägga mig på gräset, för det är hiskeligt varmt.

Godnatt gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback