Jag syr in drömmarna i mina fickor.

image95

Den här hösten har varit smärtsam. Det är så det känns nu i vilket fall som helst. Kanske ser jag det ur ett helt annat perspektiv när jag sitter och knaprar på en pepparkaka, med båda händerna som jag brukar, och kikar ut på slasket och de hyperstressade människorna som trasslar in sig i hämta-på-dagis & juklappsnören. Kanske kan jag le åt den där kärleken och vibrationerna innanför nyckelbenen och tänka att det var det värt. Det är viktigt att känna kärleksvärk & samla tårarna i en burk.

Det jag avskyr allra mest är meningslösheten. Det skulle kunna döda mig varenda gång den dyker upp. Jag försöker kväva den med min dunkudde så fort jag hör de tassande stegen, men ibland hoppar den på mig bakifrån och jag blir på tok för överrumplad och då faller allt. För vad spelar det för roll att köpa tre par nya skor varje månad, vad spelar det för roll att jag äntligen fick den där kameran och egentligen, vad är det för mening med att ens gå upp på morgonen?

Men med lite ny musik, lite färgglada bilder & lite filmkärlek. Så vaccineras jag på ett ögonblick och även om det inte är så tillförlitligt, så håller det ett tag. Och jag är faktiskt lycklig. Jag står på tå och klappar ivrigt i händerna när jag kikar på framtiden och jag kan inte vänta tills jag får gå på det där planet.

För sista gången tar jag fram den där förbannade nålen och syr igen sömmarna. För jag skall säga dig att det finns inte så mycket kvar av mitt sargade tyghjärta.

Kommentarer
Postat av: cecilia

tack för sällskapet igår, hoppas det var lite meningsfullt för dig också:)

Postat av: Hemlig beundrarinna

Du skriver fint

2007-10-28 @ 18:52:58
Postat av: öje

Det är hoppet som får oss ur sängen...

2007-10-28 @ 21:59:56
Postat av: someone who lovehates you

ååh :( jag nästan ogillar dig, för du är sådär himlans perfekt. du har allt jag vill ha, precis allt. jag avskyr att bli sådär avundsjuk på någon. men du är precis så som jag vill vara. jag ÄLSKAR ditt sätt att skriva, ditt sätt att ta kort och hur du är. du är så docklik och underbar. åh .

2007-10-29 @ 21:33:36
Postat av: Hemlig beundrarinna

Du är så mmmbop Nicole, jag tycker verkligen att du är fin.

2007-10-30 @ 18:18:35
Postat av: Bella.

Det är lite kul, hur du lyckas få folk omkring dig förälskade. Men jag ska nog säga att jag är det med. För du är helt otroligt duktig. :)

2007-11-04 @ 15:29:07
Postat av: Anonym

vaccination innebär ju att du föralltid är fri från sjukdomen, i detta fall meningslösheten. Du verkar omöjligt kunna bli vaccinerad av filmkärlek och musik då du alltid är deppig typ. Ta det lugnt med metaforerna babe.

2007-11-05 @ 10:42:57
Postat av: Nicole

Mja, alltså vaccination när det gäller sprutor & läkemedel, så är man ju föralltid fri. Men det var väl inte just det jag menade & borde kanske använt ett annat ord, ja. Men jag tycker att man kan bli vaccinerad av filmkärlek, för det känns ju så. Men grejen med det & riktig vaccination är ju att det inte håller alltid, jämt. & angående det sista, så har du turligt nog fel. Jag är inte alltid deppig, även om man ibland kan få den uppfattningen av den här bloggen. Saken är den att jobbiga känslor får mig oftast att vilja skriva, mer än när de bra dyker upp. Så hey, jag är glad rätt bra ofta med.

2007-11-05 @ 16:31:17
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se
Postat av: Emma

Vaccinera mera

2007-11-05 @ 21:03:37
Postat av: Anonym

gör det inte jävligt ont i din läpp där ?
och förästen skriver du rakt in i mitt hjärta !

2007-11-06 @ 22:30:18
Postat av: Johanna

Nicole. Dina ord är magiska och promenerar in och fastnar i mig. Vare sig det är dikter eller blogginlägg du skriver, så är dina formuleringar så himla underbara! & dina foton...
Fan vad bra du är människa! :)

2007-11-07 @ 19:12:07
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback