Sagovärldar på bakgården.

image93
Igår hittade jag en magisk plånbok. Jag tror att den var av siden, fast jag är inte riktigt säker. Den kändes annorlunda, fast det kanske beror på hur siden växer. Om det nu är en växt, för jag skulle kunna tänka mig att siden växer på buskar. Ungefär som bomullsbuskar, men nu fantiserar jag mest. Plånboken var röd. Det som var bra med plånboken är att man kunde köpa allt med den. Fast den hade inga pengar. Det var något helt annat och det var just det som gjorde den magisk.

Jag har inte köpt någimage92ot än, men jag planerar en hel del saker som jag tänker införskaffa. För det första ska jag köpa helt problemfri kärlek. Inga fler paniknätter när alla ord bara bubblar & vill upp & ut ut ut, fast det inte går för det finns ingen som lyssnar för han har somnat och är ganska trött på det här just ikväll. Att han menar att vi kan ta det en annan natt eller till och med en morgon. Men han förstår ju inte att då har jorden redan snurrat för långt och det är försent.)

Jag är ganska bra på att tänka för det mesta. Ibland tänker jag inte alls och ibland är jag bara en kvinna med hormoner och chokladpudding i mungipan. & ibland så är jag med i tidningen, då skriver jag inte om sådanadär bra grejer, som att vara ambitiös eller att göra bra saker för samhället. Nej då blir det mest något väldans konstigt om rosa hamsterhjul & att känna sig dålig. Ni vet, tappa motivationen. Fast man kan ju läsa ändå & känna sig lyckad om man inte känner igen det alls. Tidningen kom idag, där är jag. & en bild med ja. Man kan ju kika.

(Jag har ljugit igen. Jag måste sluta ljuga i den här bloggen. Jag har inte hittat någon plånbok alls. Jag vill bara att saker ska vara lite enklare än vad de är & då är det ganska lätt att börja fantisera. Men man vaknar ju ändå tillslut, hur man än gör.. Det är det som är det värsta med att vara på riktigt. Tur att ingen märker paranteserna, de är ju hemliga.)

Kommentarer
Postat av: Karl

Jag läste nyss i en rosa uppslagsbok att siden är silke och att silke vävs av små trådar fjärilslarvsdrömmar som de sedan bor i. Händigt som fan

2007-10-10 @ 23:28:54
Postat av: Mikaela

Vilken tidning? =)

2007-10-11 @ 01:37:13
Postat av: Nicole

Karl: Ja, men det visste jag ju! Det lärde jag mig i lågstadiet på syslöjden. Min lärare har knubbiga fingrar.

Mikaela: Markbladet. (så du kan ju inte läsa det attans)

2007-10-11 @ 11:25:51
Postat av: Anonym

allt du skriver är grymt bra. :*

2007-10-11 @ 18:33:20
Postat av: jofy

din fantasi är så sjukt bra och därför kan du fortsätta ljuga tycker jag! :)

2007-10-11 @ 19:55:16
Postat av: Nicole

Tack underbara människor. (:

2007-10-11 @ 21:40:00
Postat av: Karl

Jaså, jag som tänkte tigga till mig lite ego med wikipedia kunskaper :P

2007-10-11 @ 23:10:19
Postat av: johanne

åh! det är så underbart att du börjat skriva en massa igen! för du hade väl ett litet uppehåll? du måstemåsteMÅsTE ta till vara på din förmåga! såna vackra ord och formuleringar som du går och gömmer på får inte gå till spillo. jag väntar med spänning på din första bok, eller skiva eller vad det nu blir.

2007-10-11 @ 23:48:58
Postat av: Nicole

Karl: Försöka går ju. (;

Johanne: Tack så mycket! Ja, ett litet uppehåll från poesin blev det allt & det gick nog ut över resten med. Det blir en bok eller fler, annars dör jag aldrig lycklig. Tack igen!

2007-10-12 @ 13:59:56
Postat av: moa

hallå. jag känner mig så himla lurad när du ljuger hela tiden :D

2007-10-12 @ 16:06:22
Postat av: Karl

Bessat av Gud ja, men tror på honom gör jag inte. Jag använder honom som min vän och fiende,som min älskare ibland och ibland som mina ögon. Det är en konstig relation men desperata tider får desperata resultat.

2007-10-12 @ 20:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback