Jag pusslar inte mitt pussel alltför väl

image113

När du sjunger klyvs mina hårtoppar
och mina nerver vibrerar obekvämt
jag hinner kasta ordspyor på väggen
men din blick uttrycker bara mellanslag

Det är torrt på gatorna och jag pendlar mellan mina sinnesstämningar, de har blivit lite som mina vänner. Vi är för gamla för att springa omkring i det leriga gräset någonstans när natten varat för länge, men vi är för unga för att förstå att det blir lättare sen. En farlig whiskeyblandning, sen staplar jag skorna i en hög utanför toalettdörren och en liten stund senare ligger täcket i skafferiet.
Morgonen efter blandas tomrummet i magen med de sällsamma drömmarna. Träden är kalare och jag bryr mig inte ens om att längta efter löven. Jag möter blickar som korsar uppförsbackarna men jag ljuger under de två och en halvsekundrarna som ögonkontakten varar, de ska inte få veta ett ord om min söndag.
Jag badar i för varmt badvatten och det börjar sticka i fötterna, jag letar efter tjutet i öronen, det måste komma från väggen. Jag undrar just om de där tjuten, för det finns ett pipande jag bara hör om jag ligger med huvudet mitt i sängen. Det kommer från väggen, det måste komma från väggen. En gång hade anna kjell en död mus inuti sin vägg, det luktade ruttet.

Det är lustigt att när jag bestämmer mig att skippa sminket för första gången under hela min gymnasietid, så blir jag påkörd på vägen till skolan. Gud har jävligt konstiga värderingar enligt mig. Imorgon ska jag ha klänning och skor som inte passar till, det kommer göra måndagen bättre.

Just nu äter jag keso och det enda bra med den maten är att det är skönt att suga på de små ostbitarna och sedan välja ut en eller två att pressa upp mot gommen. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: frida

kan inte låta bli att tycka att du skriver så HIMLA härligT!

Postat av: Anneli

du är ju helt otrolig. du formulerar dins ord helt underbart.. jag älskar hur du skriver! du är helt klart den bästa bloggen som jag "bevakar".

2008-04-08 @ 19:20:23
URL: http://kristallkrona.blogspot.com
Postat av: syntharsvin

åh vad jag älskar ditt sätt att skriva, jag väntar med spänning på diktsamlingen och VET att jag inte kommer bli besviken. puss på dig!!

2008-04-08 @ 19:51:38
Postat av: Teodor

Du skriver faktiskt bra på riktigt.

2008-04-08 @ 23:29:29
URL: http://teodoralmqvist.blogg.se
Postat av: Nicole

Frida: Tack så attans mycket för de fina orden.
Anneli: Får en såndär fin-känsla av det du säger. Tack, verkligen! Åh bästa bloggen, bättre kan det inte bli. Jag bugar ödmjukast.
Syntharsvin: Jag hoppstudsar lite över din entusiasm, du peppar! puss på dig med. :)
Teodor: Vilken häftig kommentar, den kändes ärlig. Inte för mycket och inte för lite, bara ett jäkligt tacksamt konstaterande. Tack!

2008-04-14 @ 22:17:06
URL: http://lyckorusimagen
Postat av: Karoliina

älskar din hårfärg! du passar jätte bra i den!

2008-07-24 @ 00:09:34
URL: http://venusique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback