Nasses hemliga klubb

Bland badkarstankar kommer jag på mig själv vara för mycket
jag får inte riktigt plats
i mitt eget huvud
och du börjar ta för stor plats i hjärtat
igen

det är alltid igen

någon masserar mina tinningar
och tillslut kommer jag på att det är jag själv
och alla upprorskänslor

vi somnar ifrån varandra jag somnar längre
och ibland är man inte densamma när man vaknar igen
vi vaknar andetagsnära
men snart kanske du är längre bort
än havsmaneterna och fjärilsvingslagen

jag är alltid ett fotsteg ifrån


Det kanske inte stämmer. Jag kanske alltid är ett fotsteg framför. Det kanske är jag som gör att du är nära på att snubbla, för mina hälar är ivägen och jag förutspår en framtid som egentligen inte är på riktigt. Men det smärtar inte så att det känns och jag vill ha de där nyckelbenen under täcket ikväll. Det blir inga tårar för min del och det blir inga brännande ord i en varm telefonlur. För det är kärleksplaneter som snurrar i huvudet, egentligen.

Men ibland är jag nog rätt lik Nasse i alla fall och jag gömmer mig under dunkuddarna, trots att jag kanske inte har något att vara rädd för. Jag kanske inte ska förlora mer och det hela är kanske något lyckligt fia med knuff, där man knuffar ut alla tvivel istället för varandra.

Jag blundade precis och andades in, låtsades att jag la näsan mot din hals och det framkallade tårkanalsgungningar.

Kommentarer
Postat av: Karolina.

jag ryser.

2008-02-26 @ 16:16:46
Postat av: Anneli

dina ord, jag blir stum. du skriver så vackert.

Postat av: Majja

DAMN, detta var lite bättre än alla andra dagar då du är bäst.

2008-03-01 @ 10:57:57
Postat av: Sofia

Detta har ingenting me blogginlägget att göra men ja måste bara säga att din å majas show idag va hur grym som helst! Blev jätteimpad verkligen. Den va jätterolig och smart och man kände verkligen igen sig själv och speciellt mamma;) hah. men Fan va bra de va! Bra jobbat!:)

2008-03-05 @ 16:54:28
Postat av: Markuz

Hey, jag passar också på att beröma dej på världens mest opersonligaste sätt. Ni har verkligen gjort ett skitbra jobb med eran show! Det var en av få trevliga stunder jag haft i assbergssalen! Långa å höga applåder till er!

2008-03-05 @ 23:02:24
URL: http://markusalm.blogg.se
Postat av: Nicole

Karolina & Majja: Går ju inte att svara er på bloggen, för jag pratar ju i stort sett med er hela tiden. Men så får jag sådanadär fina dator-skriva-ord och det är roligt, tack!

Anneli: Åh, bli inte stum. Det är bra med ord ur munnen. Tack!

Sofia & Markuz: Jisses, vad roligt det var att helt plötsligt få fina kommentarer om föreställningen här på bloggen. Jag log jättestort när jag läste era ord. Verkligen tack! Så himla roligt att ni tyckte om den.

2008-03-10 @ 23:07:21
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback