Vi är kondenserad kärlek.

Ångestvridna lakan och ögonvråsjöar. Vinterånga över taken och du rinner längs väggarna. Vi är kondenserad kärlek. Jag kväver filmslut i din kudde, men det är aldrig vi som är lyckliga i eftertexterna. Det är alltid någon annan, någon annanstans. Människorna utanför lämnar sina ögon och på fönsterblecket fastnar deras ord. Det är tur att du och jag är i en annan värld. Frostbitna rutor och lyckan är ett faktum.

Jag räknar molntussarna i dina fickor.








Skriver upp regler på underarmarna: Jag måste sluta drömma mardrömmar

Kommentarer
Postat av: frida

måste bara säga att du skriver så himla bra

Postat av: Anneli

alltså, herregud.. du gör orden så himla vackra.

2008-03-13 @ 14:29:13
URL: http://www.nogg.se/kristallkrona
Postat av: Nicole

Tänk att det finns så fina tjejor som jag aldrig träffat. Tack, ni två.

2008-03-15 @ 23:28:51
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback