Höstlövsarméer



Trampar sönder en ananasskiva och ramlar omkull på golvet. Ger upp och andas ut, stirrar i taket. Det är nog försent att samla på sig tänk-om-orden, men det är inte så jävla lätt att kasta sig ut i sin egen framtid heller. Min höst ser inte ut som jag målade upp den, med naiva pastellkritor och skrattögon.
För jag kommer inte tillbringa kvällstimmarna i en stökig lägenhet vid linnéplatsen och föräta mig på havregrynsgröt. Jag kommer inte sträcka mig ut över balkongen för att försöka nå kastanjerna och vi kommer aldrig igen vakna till spårvagnsgnisslet. Göteborg blir inte min stad förrän jag kommer över vad vi gjorde mot den. Vi kastade oss ut framför morgontrafiken och jag dog nog lite mer än du. (i alla fall ur verklighetsperspektiv)

Man dansar sig svettig, firar en födelsedag med en picknickkorg, blir bedragen och tillbringar en natt med blossande kinder i ett kollektiv med sjuttiotalstapeter. Man åker spårvagn med förälskad blick, man besöker banken och ritar förhoppningar på bardisken, hånglar i en park och köper klänningar. Får sitt hjärta krossat för att sedan bjuda ett ex på en kaffe och andas in den pikanta dig-har-jag-älskat-och-nu-känns-din-närvaro-främmande-känslan.

Det är en bitterljuv hatkärlek till staden Göteborg och helst av allt vill jag skylla allt på nattluften, klubbarna och kullerstenarna. Jag kastar en farvälhälsning tills jag landar i slottskogen med min röda ballong och glädjeblick på riktigt igen.

Tills dess ska jag vara romantisk och kanske aldrig ge upp den där fladdrande förhoppningen om ett brev. (jag lovar att berätta om det kommer något)
Fina och mysiga blinkanden till er som varit så snälla dessa dagar, för när jag tänker på alla ord och kärleksförklaringar mjuknar jag.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Du skriver så himla fint.

Postat av: jag

det kommer imorgon, helt säkert nästan garanterat fast det borde ha kommit idag.

2008-05-22 @ 20:15:03
URL: http://www.jagsover.se
Postat av: din hemliga beundrare

jag är nog lite småkär i hela dig.

2008-05-23 @ 15:27:21
Postat av: lisa

nu ska jag snart sätta mig ner och skriva brev. snart. :)

2008-05-27 @ 23:14:03
URL: http://gogopop.blogg.se/
Postat av: Tova

Älskade vän!

2008-05-28 @ 16:16:50
Postat av: sova/vakna

Du måste bara ha fått det nu. Annars har posten slarvat bort det. Isåfall är posten dum för det är det enda brev jag skickat på... ganska många år.

2008-05-28 @ 17:39:14
URL: http://www.jagsover.se
Postat av: Nicole

Posten är inte dum, det är jag som inte riktigt fått ordning på min tid de senaste dagarna. Och även om jag skulle vilja säga till Tova att mycket är så himla orättvist och jag saknar så många saker, sväljer jag det och ber anonym att kasta lite småkärlek över mig. Tack linnéa.(jag tycker om att du läser min blogg)

2008-05-28 @ 21:41:22
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback