Jag snubblade över en karusellmotor



Du är den avskavda färgen i betonggolvet
jag är den torkade glassen
på din nattskjorta

skickar tomma kuvert
och tar farväl av platserna jag aldrig besökte
spiller rödvin
mellan
dina särade läppar

du är fiktion
en nedtecknad känsla
som pulserar under tinningen

du försvinner längs kontinenten
i vatten och lösningsmedel


Springer tillbaka genom gatorna och upprepar: jag är inte bitter. Det är väl bara det att tiderna och vinterlukterna borde kommit med löften.
- Funderar du på om du glömt något? Han såg sig om i det gula rummet (eller om det bara var skenet från lampan som gjorde stämningen varm) och vände sig sedan mot mig.
På ett sätt var det just det jag gjorde, fast egentligen inte alls. Jag stod still och lät blicken snudda vid inredningen och de skrynkliga lakanen. Ansträngde mig för att hitta känslan som sa att jag kommer att komma tillbaka. Men rummet ekade tomt och inga löften gavs.
- Nej... Jag har med allt, svarade jag och log snett. Men i största hemlighet hoppades jag att kudden hade sparat min lukt.

Kommentarer
Postat av: ständigt dessa namn

1. se länk för Öijers förmodligen mest reciterade rader (i recitation..). han är oftast helt fantastisk. 2. bra att du uppdaterar. träffande iakttagelser, enastående förpackade. det avslutande stycket om lukter är fantastiskt vackert.

Postat av: Anonym

åh du gode tid vad vackert du skriver kvinna.

2008-11-10 @ 09:26:49
Postat av: Anneli

wow. jag älskar dikten du har skrivit. men som alltid älskar jag dina ord, dom blir magiska på något sätt när du skriver. hur gör du?

2008-11-10 @ 09:48:35
URL: http://kristallkrona.bloggspace.se
Postat av: Belle

hej, det finns en rätt ny hemsida som heter kapitel ett där man kan lägga ut sina texter om man vill skriva en novell. Man får kommentarer och man har chansen att få ett bokkontrakt från Piratförlaget "i slutändan". Tänkte att eftersom du är magi i människoform med ord och tycker om att skriva och så, så ville jag bara tipsa dig. :)



Kram

2008-11-11 @ 11:03:42
Postat av: Anna

Dina ord får mig alltid att le, oavsett vad det handlar om. Jag tror att det beror på att du är fantastisk, så måste det vara.

2008-11-11 @ 20:12:16
Postat av: pepzi

du skriver helt underbart... en utav få bloggar som jag läser:) du fångar ögonblicket så jävla bra... fortsät skriva..:D

2008-11-11 @ 23:38:14
Postat av: lisa

åh. den bilden vill jag ha i mitt rum.

typisk göteborgsbild.

det man ser. varje dag, men aldrig tar sig tid att fotografera. :)

2008-11-12 @ 21:19:28
URL: http://gogopop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback