Nitton år, bosatt i Göteborg.



Har sovit första natten i lägenheten nu. Kvällen var fin med te, tända ljus och Tom Waits vid köksbordet. Reine är en man med bra smak och det kommer nog bli alldeles utmärkt. Jag beundrade ett av skivomslaget extra mycket och ska försöka luska ut vem fotografen är.
Jag ställde iordning alla saker i mitt lilla rum. Gitarrerna ska upp på väggen och kanske ska jag måla vitt innan det. Jag har pratat om hur jag sover diagonalt i sängen ganska ofta. Inatt överträffade jag mig själv. Jag sov åt alla håll man kunde sova åt, samtidigt som jag drömde och vaknade gång på gång. Morgonen överraskade mig med världens illamående som höll i sig hela dagen. En födelsedagspresent till mig själv kanske. Men nitton är en skitålder och den får gärna passera obemärkt förbi.

Nu har nog min Majja landat i London och det kommer bli så himla bra. Vi ses till jul och då har hon säkert kommit över den där mannen som velat klistra sig fast på hennes hjärnbalk. Kärlek är inte alltid vacker och vi är inte alltid förnuftiga.

Jag kommer nog bli ännu sämre på att slösa ord här nu ett tag. Tills jag har råd med min efterlängtade mac. Känner inte att entusiasmen trallade mellan raderna ikväll. Men jag är trött och magen genomför någon konstig revolution.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Grattis i efterskott sötnos! Och hoppas att du trivs i nya lägenheten med Reine. Massa födelsedagspussar och inflyttningskramar

Postat av: Johanna

Hur stort bor du? Och var i gbg? Och, bor du helt själv, eller delar du med vänner? Tell me, tell me, tell me! :]

2008-10-07 @ 11:55:19
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Min nyinköpta mac har ruinerat mitt relativt stabila ekonimiska liv. Vi fick därför en dålig start, men jag hoppas att vi till slut, lite i taget, ska bli vänner. Vi ska ju faktiskt hålla ihop ett tag, världen över.

2008-10-11 @ 21:48:24
Postat av: bella.

Lite jobbigt är det att du inte har någon dator. För min favoritläsning har försvunnit lite grann.. (men det är bra att du har ett arkiv. Det gillar vi.)

2008-10-14 @ 00:31:23
URL: http://smultronibacken.blogg.se/
Postat av: C

Grattis i efterskott fröken! Hurra hurra.

2008-10-14 @ 22:09:36
URL: http://www.jagsover.se
Postat av: Alexander

Du har förmodligen rätt jag ska bara inse det själv också =). Tack ändå för kommentaren det var inte väntat att den skulle komma från dig.



Dagen då man köper sin första mac är helt underbar =)

2008-10-16 @ 09:10:29
URL: http://sheerin.blogg.se/
Postat av: Anna

För ett par nätter sedan när jag inte kunde sova så låg jag och läste lite i en "färdlektyr" som jag tjyvat från skolan. Vad hittar jag där om inte en dikt skriven av Nicole Pernklint från Kinna. Har du publicerat på flera ställen månne?

2008-10-19 @ 23:24:36
Postat av: Nicole till Anna

Det måste varit en gammal färdlektyr va? Jag har med en dikt där, ett litet förskräckligt stycke. Varit med i lite tidningar här runt omkring. Fast finns inte i någon mer "bok". :)

2008-11-07 @ 01:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback