Svartvita flyktförsök



På ett mintgrönt hustak satt cancersjuka skator
som om någon gett dem en hemlig signal
flög de
för att dö
upp bland mjukgrå aprilmoln

jag höll andan och de singlade ner 
en efter en
stadsborna fällde upp sina paraplyer
och löpsedlarna gallskrek i neon

döda skator faller
cancern finns bland molnen
stäng alla fönster
undvik att andas alls

jag tog mitt paraply och klättrade upp på ett mintgrönt hustak
betraktade människorna hålla andan
kastade hjortron på de ensamma och försökte fånga luften

jag såg dig och föll
men jag föll inte för att dö

Kommentarer
Postat av: The Cat

Gillar, helt i min smak och stil

Postat av: Nicole

Det är fint att det uppskattas, tycker jag.

2009-04-07 @ 23:21:36
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/
Postat av: Tingeling

Åh lilla Skrållan, hela du är som en rosa bröstkaramell och jag blir alldeles varm i magen.

2009-04-07 @ 23:40:31
Postat av: Oskar

Irriterande nog kan jag inte komma på vad 'breathtaking' heter på svenska. Det är hur som helst så jag skulle sammanfatta detta. Dödsbra.

2009-04-08 @ 12:05:41
Postat av: Anna

jag har också problem med de svenska uttrycken, men jag är 'swept off my feet'. jag förstår fortfarande inte hur man kan skriva som du. sådär härligt trollbindande så att man tror att man är i en annan värld.

2009-04-09 @ 21:27:33
URL: http://tanketrassel.blogspot.com
Postat av: Anonym

du gjorde så jag slapp gråta mig till sömns inatt. du tände lite hopp om fina människor och fick livet att rulla på lite till. jag tycker så mycket om dina ord. må gott!

2009-04-09 @ 23:16:45
Postat av: Anonym

Varje dag försöker jag hitta något speciellt, något fint som jag väljer att älska, för att stänga ute stress och prestationsångest. Igår var det att dagdrömma. Idag är det din förmåga att sätta ord på känslor. Du är duktig.

2009-04-11 @ 22:50:06
Postat av: Nicole

Tingeling: Bröstkaramell, det fick jag av morfar. Om det är sådana jag tänker på.. Åh!

Oskar och Anna: Finurliga människor. Finurligt med svenska och engelska uttryck, de säger ju egentligen samma sak, fast ändå helt olika. Engelskan sammanfattar saker på ett bättre sätt tycker jag. Hursomhelst; Tack!

Anonym 1: Det där lät sorgligt. Åh fy.. Men du, kämpa på och kram!

Anonym 2: Det där är en bra sak att göra, hitta något glädjeämne för varje dag som går. Jag försöker med det också. Dagdrömmandet är nog det som står högst upp på listan. Och små vardagsintryck. Fortsätt med det där!

2009-04-13 @ 01:32:12
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/
Postat av: Leonora - Rösta på veckans blogg

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-13 @ 01:35:40
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: nathalie

Det är vackert,vanliga ord som blir ihopsatta till något så fint. Du är så duktig!

2009-04-13 @ 13:30:28
URL: http://nadalian.blogg.se/
Postat av: frederick

fortfarande såld på dina texter. du är jävligt badass.

2009-04-16 @ 23:11:00
URL: http://narc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback