En förkastlig romans

Jag sorterade torkade blommor på källargolvet och försökte minnas när jag senast var lycklig. Brandlarmet gick hos grannarna och jag såg bara på, när de ovetandes brann inne. Förevigade natten med ett fotografi, elden är ju så sällsynt vacker mot stjärnhimlen. Folket grät när jag påpekade att kremeringar vanligtvis är dyra. Gud kallade hem mina grannar och jag spillde tomatjuice på trappan. 
Jag bedrog min mamma, genom att älska en annan kvinna mer. Hon tog mig till sitt bröst och mjölken rann över min kind. Jag kände mig smutsig och körde naglarna i hennes arm. Hon stönade som en farbror och jag grät tyst.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Det där var det absolut bästa du skrivit på länge. Vilka tvetydiga känslor det förmedlar! Stiligt.

2009-02-17 @ 22:37:31
Postat av: Nicole

Tack så hemskt mycket Oskar! Själv satt jag och funderade över om det var en bra idé att publicera över huvudtaget. Att du uppskattade det var absolut svar nog på min fråga!

Postat av: Anonym

Var det kärleken jag efterfrågade?

2009-02-17 @ 23:07:49
Postat av: Anonym

Nu har du gjort det igen. Skrivit dig rakt igenom mitt hjärta. Så fruktansvärt brutalt vackert!

2009-02-17 @ 23:10:55
URL: http://tingo.blogg.se/
Postat av: Teodor

Det där var faktiskt snuskigt bra...

2009-02-17 @ 23:29:22
Postat av: Camilla

Bara att hålla med ovan, det här var absolut det bästa du skrivit på mycket länge! Riktigt bra!

2009-02-18 @ 20:16:38
Postat av: Malin

Du sa ju någonting om att du mådde lite illa efteråt? Jag mådde lite illa efteråt. Men det är bra, för då når du ju ut. Så jag gillade det skarpt. Ja.

2009-02-18 @ 22:14:44
URL: http://mistcoloured.blogspot.com
Postat av: Roine

jag tycker du har fått fram ilskan, och det vackra i samma text. Du är en sann poet, det är du och Carl love undreith. Ni kommer vara förevigade,



Här är min poesi,Folket grät när jag påpekade att kremeringar vanligtvis snäppet värre. Gud kallade hem mina polare och jag spillde korv på trappan.

2009-02-19 @ 12:42:13
Postat av: Johanna

Oh, that's REALLY good.

2009-02-19 @ 19:31:14
Postat av: minna martina

Säger folk någonsin att det du skriver inte är så bra? Jag gillar det, fast kanske inte lika mycket som alla dessa andra människor. Skulle det inte vara lite spännande att höra att detta var ju verkligen skit eller inte alls speciellt fint skrivet?



Fast jag gillar också denna texten. Mer än dina andra, den har precis det jag letar efter i texter, det som är svårt att förstå men ändå så enkelt.

2009-02-19 @ 21:43:05
URL: http://minnaskev.blogg.se/
Postat av: Bella.

Spotify, sök: The fountain, välj album.

Play.



Kombinerat blir det tårar i en andrahandslägenhet.

Tack, för jag behövde det.

2009-02-19 @ 23:00:05
URL: http://smultronibacken.blogg.se/
Postat av: amanda

jag håller med. det här är bland det bästa du har skrivit. jag älskar sättet som du förmedlar känslor på!

2009-02-20 @ 11:51:31
URL: http://supermando.blogg.se/
Postat av: minna martina

Du behöver inte tacka.

2009-02-21 @ 11:14:28
URL: http://minnaskev.blogg.se/
Postat av: Majja

Dethär var lite för läskigt för min del! Får man skriva så när alla andra är så himla snälla? Men du vet ju att jag tycker att du är hur bra som helst annars ;)

2009-02-21 @ 12:18:07
Postat av: Cristin

Rikitigt fin blogg du har! :)

och förresten en sak till, om du vill får du gärna rösta på mig som ”månadens blogg” (står mer om det i min blogg,), jag länkar alla som har röstat på mig! Prenumerera gärna på min blogg också, säg till om du lagt till mig så kommer jag lägga till dig!

ha det super!

2009-02-26 @ 22:37:08
URL: http://ccristin.blogg.se/
Postat av: din j

Ja det är så jävla synd om lilla fröken pernklint som aldrig får vara lycklig.

2009-03-06 @ 16:29:00
Postat av: Anonym

Jo, berättarjaget är ju alltid lika med författaren. Inte.

2009-03-06 @ 20:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback