Jag minns det du viskade då du trodde att jag sov

Som utspädda skuggor försvann människorna på stationen. Jag tog din hand och vi sprang. Vi sprang som om det inte fanns något att lämna. Havet raderade ut det vi sparat till våra påhittade barnbarn. Du och jag skulle sluta existera i nuet.
  Vi kan springa mellan glömda minnen, hoppa på de isflak som fortfarande flyter. Men det är ingenting som ger avtryck i verkligheten. För dina fingertoppar har fryst till is och när jag kysser dem faller du isär. Paniken spelar i mina ögon, när jag förgäves försöker bygga ihop dig. Allt jag gör är att pulverisera det jag redan förstört.

Vi är de förlorade seriefigurerna, som ingen hade tiden att teckna ner.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Men herregud gumman ingen fara, hur mår du? Vad hände? Hoppas du mår bättre, sjukhus är för hemska och fullständigt vidriga att spendera bakfyllesöndagar på :( ta hand om dig

Postat av: Carråh

du skriver otroligt vackert.

2009-01-13 @ 21:43:52
URL: http://sayitwithaword.blogg.se/
Postat av: Teodor

Fan vad vackert och sorgligt. En eloge till dig.

Samla fem och få en T-shirt.

2009-01-14 @ 01:39:24
URL: http://teodoralmqvist.blogg.se/
Postat av: Tingeling

Vackraste...

Den här kändes verkligen.

2009-01-15 @ 12:51:51
URL: http://tingo.blogg.se/
Postat av: pelerin

jag tror du har en rackarns tur

skannern ska bara fixas, vet inte hur lång tid det tar, men sen kanske jag är igång igen

2009-01-15 @ 21:55:21
URL: http://pelerin.blogg.se/
Postat av: Majja

Min rödhåriga kvinna, dethär var nog faktiskt det bästa du någonsin skrivit. I alla fall i mina ögon.

2009-01-15 @ 22:07:58
Postat av: Danne aka Zir_D

Och någon lämnade ut dig på helgon.net's klotterplank. Jag tackar den personen för att jag hittade hit. Du skriver dina ord med passion och underfundighet. Jag blir betagen, inspirerad, förvirrad och vaken.

Jag ska titta in fler gånger har jag lovat mig själv.

Aloha

2009-01-15 @ 23:36:50
URL: http://neverendingsleep.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du skriver så bäst:)

2009-01-21 @ 21:54:26
Postat av: Bella.

Magiskt. Helt. Enkelt. Magiskt!

2009-01-22 @ 21:25:42
URL: http://smultronibacken.blogg.se/
Postat av: J

Du är helt fruktansvärt bra på att skriva. Dina ord berör mig på ett sätt som jag inte upplevt innan, de får flygödlorna i min mage att göra volter och ger mina fingrar inspiration till att själva skriva ner fantastiska ord som sveper sammet runt hjärtan.

Jag märker nu att detta börjar likna ett dåligt frieri, haha, så det är bäst att sluta innan det blir ännu värre. Jag antar att det jag vill säga egentligen är; tack. För att du förgyller min dag med dina ord.

2009-01-22 @ 22:02:10
Postat av: Frenesi(g).

Hjärtsvikt och kåtslag! Berömmet fastnar i fingrarna som fladdrar över tangenbordet, på något vis pretentiöst populistiskt om än sant. Och hur många av er läser fula människors hjärtskärande poesi med lika stor beundran?

Orden till trots, i slutänden betyder de sällan någonting ändå, inte ens huvudrollsinnehavarens. Visst är livet härligt ändå, när verkligheten knackar på?



En god natt på er allesammans. Fridens.

2009-01-23 @ 01:43:15
Postat av: Anonym

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-01-26 @ 22:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback