I Thailand finns inga monster under sängarna


Jag vet inte hur jag ska börja med orden. Göteborg har gjort det igen. Jag har tappat bort mig på gatorna, dansat med glädjeflickor, druckit öl och hamnat mitt i någonstans. Vi måste akta oss för storstäderna, nätterna och klubbarna. Där träffar vi människor som vänder upp och ner på saker man trodde var självklara. Kanske befinner jag mig i en kärlekssaga, kanske har jag upptäckt fenomenet själsfrände eller så har jag bara såpbubblor i hela huvudet. Och för er som upplevt alla de där bubblorna som rör sig till en okänd takt, så förstår ni att det inte är så lätt att tänka.

- Du behöver inte vara balanserad.
- Om jag inte håller balansen faller jag.

Det kanske handlar mer om fågelvingar, hallonfläckar och känslan av att leva nästipp mot nästipp. Vi kanske inte behöver veta vad alla känslor vill och det kanske inte finns en definition på all vänskap. Det kanske är ett sätt för livet att viska om att det kommer mer. Peta mig i revbenet och låta mig förstå att jag inte har upplevt allt. Jag kanske bara öppnat cirka fem luckor i den där färgsprakande livskalendern.

Det är fredagkväll, jag sitter ensam i mammapappa-huset och är inte ens rädd. Jag är fortfarande nöjd över mitt bokfynd på erikshjälpen. Otroligt fin litteratur inbunden i 13 böcker för endast 136 riksdaler! Dessutom fick jag två Selma Lagerlöf-böcker av min bästa väns moder. Det kläcktes stjärnor ur mina pupiller.
Jag vill absolut ha mer galaupptåg. Efter p3 guldgalan begav vi oss från våra vip-platser, hämtade upp den billiga champagnen, rättade till våra diadem och dansade tills natten ramlade över morgonstupet. Från att ha legat i sängen med härliga tabletter och tusen-nålar-smärta i två veckor, har jag nu släppt lös alla glädjeämnen i hela kroppen och inte suttit still sen jag undslapp sjukdomstillståndet.

Jag ska snart drunkna långsamt i mina satinlakan, men först måste jag berätta att jag fått ytterligare ett brev. Även den här gången utan avsändare. Det innehöll en allvarlig kärleksförklaring som fick det att brinna om kinderna. Han berättade att han planerade att skicka ett brev till, men först skulle han uträtta något som hade med Thailand och monster att göra. Jag väntar spänt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

åh, jag blir alldeles jätteglad över att höra de orden från dig! tack!!!!



och som vanligt - så skriver du alldeles underbart!

Postat av: Tingeling

Såpbubblor i huvudet och silverfärgade fjärillar i magen...

Tack för att du är du.

2009-01-31 @ 17:21:39
Postat av: Anonym

riksdaler med d, inte t. i thailand behövs inga monster, där har de naturkatastrofer som tar liv på riktigt. verkligheten är alltid läskigare än fantasier och drömmar.

2009-02-01 @ 01:07:26
Postat av: ciss

darling, dina ord är lika vackra som alltid. Your Arvikafan will allways be a fan. take care

2009-02-01 @ 23:21:09
URL: http://youranything.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Hej gumman, jag blir alldeles glad i hjärtat när jag ser att hela TVÅ inlägg har ramlat in sedan jag var här senast! Du är verkligen fin, jag hoppas att du tar åt dig av allas kommentarer :) Jag väntar spänt på information om thailandsmonsterpojken!

2009-02-04 @ 08:31:57
URL: http://fantasidyslexi.blogg.se/
Postat av: Hilá

sitter lite mesigt bunden till din blogg och försöker läsa alldeles för många blogginlägg på samma gång, du uttrycker dig alldeles helt bäst när du skriver. slänger miljoner hjärtan på dina texter, lite nostalgi nu då - kommer ihåg när man kollade på josefs lådor i rummet och du skrivit upp en himlans förklaring om att det var din låda för dina sake . somliga saker sätter sig på hjärnan bara juh.



PUSS



. slut

2009-02-05 @ 11:50:07
URL: http://stefanssons.blogg.se/
Postat av: Tjelsi

Du skriver otroligt bra! fortsätt så :)

2009-02-05 @ 14:08:43
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback