Det fattas bara ett flygplan i mitt rum

Jag sitter med fyra kuddar bakom ryggen, på högra sidan av sängen med datorn i knät. (Jag har turen att äga en särdeles stor säng och kan därför välja vart jag vill sitta) Fastnar med blicken på ljusslingan som är fäst längs taket. Jag ville få det lite som i filmen Wall-E, han har det så mysigt i sitt plåtskjul. Det blev inte riktigt lika angenämt, men slingan påminner lite om en landningsbana och det tycker jag om. 
  Jag sitter här för att jag inte vågar somna. Jag har en tidig föreläsning att vakna upp till och jag har helt ignorerat kurslitteraturen det senaste. Det betyder att Madame Bovary och Fru Marianne som skulle vara välbekanta vid det här laget, praktiskt taget känns som främlingar. Jag får ångest och förbannar mig själv över att jag spenderat tid till att baka kakor, skumbada, klippa min lugg sne, hänga på facebook och lyssna på ljudbok. 

Tio dagar i min vita månad är avklarade. Mitt nya intresse (förutom kakbakning) är smoothies och slottsskogen-promenader. Vad förbannat tråkigt det lät.

Kommentarer
Postat av: Natte

Jag skulle vilja påstå att du inte alls äger en särskilt stor säng. Såvitt jag vet står din 80 cm breda säng i en sjöbod på Näs. Hmmmpf...

2009-03-11 @ 13:43:44
Postat av: Natte

Ps. Grattis till dina 10 dagar, jag är stolt över dig! Känner igen din ångest över ickeplugg, du är inte ensam. Bra va!? Ds.

2009-03-11 @ 13:45:20
Postat av: Nicole

Haha! Jag VISSTE att det skulle komma. Jag tänkte på dig när jag skrev det. Elaka, elaka syster. :) Och om jag får lov att rätta dig så är den faktiskt hela 90 centimeter och jag sover i den varje gång jag är hemma och jobbar. Den är så stor att man kan vända sig om och bara nästan ramla ur den. Ja, nu är det bara 20 dagar kvar. Sen borde vi ta en vända på röda sten igen! Och ja, det känns finemang att jag inte är ensam. Löste dock problemet med att låna Madame Bovary på ljudbok och kan nu motionera och plugga samtidigt! Djävulshornen byts sakta ut mot en guldfärgat plugg-gloria.

Postat av: Malin

Det lät inte alls tråkigt. Smoothies är fantastiskt och Slottsskogenpromenader kan vara det också.

Jag längtar till den dagen jag återigen kan promenera i Slottsskogen hur ofta jag vill. Skillnaden från sist jag vistades nästan dagligen i Slottsskogen kommer vara att jag kan gå själv och slipper köras i vagn eller hållas i handen (även om det hade varit ganska härligt).

Tack för fikat och se till att det blir april snart!

2009-03-11 @ 17:32:33
URL: http://mistcoloured.blogspot.com
Postat av: Tova

ja nu är det några dagar vitt. Jag tycker det är riktigt fint, liksom mer levande. Och så blir jag störd över hur många tillfällen det är som blir annorlunda, hur kan det vara att så mycket ska röra sig runt alkohol? DET tycker jag låter mycket mindre kul... smoothies och slottskogen är ju sååå mycket häftigare!

2009-03-12 @ 09:15:32
Postat av: Nicole

Jag tycker också att det är skönt! Och det är självklart inte lika tråkigt som det kändes att skriva det, haha. Jag blir helt upprymd av att promenera runt där precis när solen går ner. Det är nåt av det bästa i hela Göteborg. Och igår såg jag en gigantisk påfågel som visade upp sina fjädrar för två honor. Det har jag inte sett förut. Och så rasslade den med fingarna, men de var inte alls så imponerade. Men han fick visst nån annan på fall!

2009-03-12 @ 10:43:27
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/
Postat av: Hugo

Slottsskogen är ju skitfint, hör av dig om du vill ha sällskap.

2009-03-12 @ 15:03:19
URL: http://bananjuice.blogspot.com
Postat av: Tingeling

Kaksmeten va ju attans god, men hörredu, glömde ju smaka på resultatet.

2009-03-12 @ 18:01:21
Postat av: Tjelsi

Vad förbannat vuxet det lät! :D

2009-03-13 @ 00:05:50
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Nicole

Hugo: Åh, en promenad-invit! Hemskt gärna, en såndär solig eftermiddag.

Tingeling: Kom hem från dumma tidaholm och baka nya kakor med mig, så får du äta hur många du vill. De andra tog slut rackarns fort!

Tjelsi: Haha, ja men vad fint. Fast vill jag vara vuxen? Trixigt.

2009-03-15 @ 23:05:38
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback