Överkokta hjärtmakaroner i blå hyreshus

Det känns som om jag har överflödig hud på halsen och natten är ganska sval. Utanför det öppna fönstret hörs avlägsen trafik och jag suktar efter en kopp kaffe. Vi gjorde något ovanligt och galen-dansade på avenyn igår. Jag blev svettig och full. När jag klev ur taxin möttes jag av en stor välkomnande vattenpöl. Jag tjöt och ramlade raklång. Ibland är de dimmiga nätterna, de bästa nätterna. På gatorna i Guldheden springer råttor och parksushi är oslagsbart. Men nu längtar jag mest efter att lägga näsan i hans halsgrop.

Kommentarer
Postat av: ciss

min kära du, min hjärtvärmare. inte tänka så. jag ville bara dubbelkolla. nu är jag lugn, så ta all tid på dig. det ska bara bli kul att höra av dig seddu. ta hand om dig i vårsommaren.

Postat av: Lottie

Åh, dina ord är väldans inspirerande och vackra.

Äckliga modebloggar är ingenting mot en poetblogg som din. <3

2009-05-29 @ 19:43:04
URL: http://themercybeatsound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback