Om att flytta ifrån sin stad, på ett eller annat vis


Dom sa till mig, far inte till Stockholm
För du blir aldrig mer densamma
In my opinion, om du gör det kom aldrig tillbaka
*

Jag for inte för ett par bruna ögon, jag for iväg för att komma just tillbaka. Tillbaka till något annat än det jag lämnade. Jag hade några fina dagar och jag lättade på trycket där innanför. Dessutom träffade jag Daniel med alla hemligheterna. Vi gick i samma litteraturkurs i höstas, innan han hastigt och märkligt flyttade tillbaka till Stockholm för att läsa franska. Han har en kedja runt halsen och i den hänger två delfiner och en berlock. Vet ni vad som finns i berlocken? Det vet ni inte och det vet inte jag heller. Jag undrar hur många gånger jag under hösten försökte få honom att öppna den. Innehållet var något han tyckte väldigt mycket om.

När jag gick av på stationen i Göteborg kände jag det i varenda muskel, nervtråd och hudpartikel. Jag var hemma. Och snart flyttar jag därifrån, för att bo i en friggebod på mina föräldrars trädgård. Det känns ungefär lika bra som en illasittande kofta. Jag ska ändå göra det bästa av den här sommaren och till hösten kanske jag och Fröken Hilmersson flyr över gränsen och bosätter oss i ett kollektiv i grannlandet. Den planen hänger och vibrerar i luften än så länge, men vi får se.. Livet gör mig just nu alldeles skräckslaget förtjust.

Dessutom är det något som händer, det fladdrar liksom. Ja, men ni vet.. Fjärilarna.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hemligheter, Göteborg, Hemma, Norge, Fjärilar. Jag tror inte det är så svårt att kombinera.

Jag vet inte om jag har hittat fjärilarna än Nicole. Om det ens finns några puppor i mig. Viktigast nu är att någon annan får fjärilarna först, något annat orkar jag inte med. Nu måste jag nog skriva något om det här.

PUSS

Postat av: Natte

Jamen om man ser det från den ljusa sidan så är det tur som attan att det finns en friggebod. Vi kan leta porta pottis ihop eller hur det nu stavas. Fina grejer, trolley toaletter så att säga. Så slipper du ens göra entré i huset och jag kan sitta i lugn och ro i husvagnen med takluckan öppen. öööh? Göteborg finns kvar när du beslutar för att komma tillbaka! Och det är ju erfarenheter man blir rik på så ja, utforska några andra hörn av världen är inte dumt alls. (Ja, lite bitter för jag lär inte utforska något annat än det man kan se genom en sk. charterresenärs ögon.) Njut av fjärilarna, de är ganska sällsynta. Fånga dagen som det så fint heter. Halleluja, over and out.

2009-05-27 @ 00:41:26
Postat av: Bella.

...Allt jag har kvar av dig är dina ord.

Jag tycker om dina ord, men jag gillar dig mer.

2009-05-27 @ 09:11:08
URL: http://smultronibacken.blogg.se/
Postat av: Tjelsi

Får också en sån där "hemma"kansla när jag stiger av tåget i göteborg

2009-05-28 @ 12:15:46
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Marielle

Jag är redan tillbaka. Jag fick ingen friggebo men ett konstigt rum i mammas källare med en spindel eller två. Men jag har pyntat det som bara jag kan och det ska nog gå vägen. Och förutsatt att vi inte är alltför bittra på varandra kan vi ju byta några ord nån dag sådär mitt i mellan allt.

2009-05-28 @ 18:04:07
URL: http://asskicking.blogg.se/
Postat av: ciss

jag måste bara småfråga, kommer det komma ett brev tillbaka eller väntar jag i onödan? inte att jag tvingar dig, ta det inte så. inte någonstans. jag har bara inte riktigt lärt mig att vara tyst och tålmodig än. all värme till dig.

2009-05-29 @ 00:19:39
URL: http://youranything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback