Uh

Det är söndagsjävligt och jag är på dåligt humör. Jag var trött och ville sova klockan fem. Jag la mig i sängen och läste ur en novellsamling som jag tvångsköpte efter att en bloggerska tipsat om den. Vissa är underbara, andra inte alls. Jag är bara glad för att jag snart tagit mig igenom en bok och irriterad över att jag är så förbannat kräsen. JAG VILL STRÄCKLÄSA OCH FÖRSLUKAS! Men det är en halv evighet sen det hände. Det känns som om att det fattas något. Och jag anser mig vara berättigad att klaga över det här lika mycket som någon som varit utan sex för länge.

Så ja, efter att jag läst en bra novell, en halvbra och en rätt dålig så somnade jag. Sov i två timmar för att sedan apati-stirra in i väggen. När jag är irriterad och rastlös stoppar jag i mig kakor. Så det har jag gjort. Minst 12 pepparkakor, maniskt en efter en. Hällde upp mjölk och satte på mig färgmönstrade ullstrumpor och tänkte att det här kan ju bli mysigt och juligt. Såg att mjölken var en vecka för gammal och hällde tillbaka den istället.

Imorgon ska jag åka tillbaka till Göteborg och ta tag i min äckliga tvätt. Kontot är övertrasserat, kylskåpet är sönder och i fredags upptäckte jag att en trevlig mögelsvamp spritt sig i hela skiten. På tisdag kvart över sju stormar de lägenheten och gör ett fönsterbyte, jag planerar att sitta i ett hörn och morra. Skitsnickare och skitmålare. Varför klockan sju?!

Kommentarer
Postat av: Tova

jag borjade läsa en bok som var lite underbar. men man kan inte sluka den. bara läsa långsamt, långsamt. Bob Hanssons Kärlek, hur fan gör man.

har bara kommit halvvägs, om ens det, men det är spännande.

2009-11-23 @ 22:36:45
Postat av: Nicole

Tack Tova! Jag har tänkt länge-länge att jag ska läsa Bob Hansson. Så nu blir det av. :)

Postat av: Tingeling

Tur att du har en liten underbaring, mig, som kan pigga upp dig närsom!

2009-11-24 @ 22:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback