Födelsedagstankar

"Det här är året jag fyller 20. Och jag är livrädd. Allt jag vill är att inte bli 21 och allt jag vill är att bli 93, rynkig, världsvan och nyfiken. Allt jag vill är att känna du är världen när den är som vackrast och om vi ska dö, så gör vi det ihop. Jag vill trä färgglada strumpor på mitt barns mjuka fötter och jag vill springa genom morgonljuset och bli full och skratta när jag är som mest ledsen. Allt jag vill är att cykla över havet, allt jag vill är att matpåsarna går sönder och det rullar apelsiner och tvättmedel och sillburkar över hela gatan. Andas in doften av bensin, älska till ljudet av stadstrafiken och torka svetten av din panna. Allt jag vill är att inte bli 21 för jag har ingen aning om vart livet tar mig."
                                                                                                                                                                           Det här skrev jag i april. Idag fyller jag år och det känns inte så farligt. För jag har ju det där som man värdesätter. Fantastiska vänner, fin (och förvisso helt galen) familj och en helt otrolig man intill hjärtat. Så det blir nog bra, livet och så. Även om det är svårt ibland, så behöver jag inte ens vara bra på matte för att räkna ut att det vackra, spännande och underbara väger över.          
                                                                                                                                                                            Och tack till er, för era ord gör mer än ni tror.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag minns när du skrev det där, för det stämde så bra. Även om jag inte åldersnojar, utan istället känner mig ganska ung nu, så vill jag nog fortfarande vara gammal och världsvan för trygghetens skull. Och lite veta var livet tar mig, fast ändå inte. Jag hade kanske inte varit så nöjd alla gånger i så fall.

Hoppas födelsedagen är fin (igen) och att vi ses snart.

Postat av: josefina

Jag kommer också ihåg det här inlägget. Det var så jävla vackert och naket och sant. Idag fyller jag tjugo år, och kan inte tänka mig en bättre start på min dag än den dina ord just gav mig. Ännu en gång. Känsla i magen. Tack.

2009-10-07 @ 00:13:04
Postat av: Tingeling

Tillsammans kommer vi klara allt och jag ser fram emot allt vi ännu inte fått uppleva!

Kärlek.

2009-10-07 @ 00:23:54
Postat av: Nicole, en dag äldre

Malin: Det är egentligen idiotiskt att åldersnoja nu. Och det är bra att du känner dig ung, för vi är ju unga. Kanske vet vi väldigt mycket mer nu än när vi var femton. Det känns så och så är det. Men tänk så himla lite vi egentligen vet, om man jämför med alla år som ligger framför. Födelsedagen var fin och jag överlevde. Norge och du får inte vara längre bort än några veckor.

Josefina: Tack, så hemskt mycket. Verkligen. Och tusen gratulationer på din bemärkelsedag! Jag hoppas du somnar med leendet i natt.

Tingeling: Mig hjärta dig och framtiden går att sparka på smalbenet.

2009-10-07 @ 12:34:58
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/
Postat av: JENi

grattis i efterskott, du fina!

2009-10-07 @ 20:48:31
URL: http://bertiwls.blogg.se/
Postat av: Sabina

Grattis på födelsedagen!

2009-10-08 @ 14:36:39
URL: http://whenbirdsfly.blogg.se/
Postat av: M o l l y m u s

Heej! :D:D

Hoppas du har haft en toppenbra helg och

att du får en fortsatt bra söndag! ;D xD

Många kramisar från mig ;>

2009-10-11 @ 16:21:13
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: yoc

Grattis i efterskott!

2009-10-13 @ 14:33:05
URL: http://yoc.webblogg.se/
Postat av: Emma

Vi ÄR fantastiska

2009-10-13 @ 22:33:05
Postat av: Lottie

Du är fantastisk på det där med att sätta ihop ord till meningar. Jag önskar att du kunde skriva varje dag så man kan få somna gott med dina meningar på näthinnan. Kram på dig!

2009-10-13 @ 23:02:50
URL: http://themercybeatsound.blogg.se/
Postat av: ♥ Tjelsi - Så kan det gå när inte haspen är på ♥

grattis i efterskott

2009-10-15 @ 09:22:57
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Nicole

Grattis i efterskott :)

2009-10-16 @ 11:00:03
URL: http://aeroweth.blogg se
Postat av: Nicole

Jag tackar ödmjukast för gratulationerna. Och Lottie, jag önskar att jag kunde uppmana kraft att skriva här varje dag. Men vissa dagar flyr orden och andra dagar kräks jag middagsmat över dem. Ja, ibland mår jag till och med lite illa över hela bloggfenomenet. Fast det illamåendet går över tvärt när jag får så fina kommentarer. Puss och kram!

2009-10-16 @ 12:50:58
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback