Rödvinsromantik och flyttfågeltrauma

 

Jag vaknar med ansiktet nedåtstirrande i madrassen, vältrar runt likt en större säl och förflyttar blicken upp i taket. Sen ner mot låren. Har de blivit hårigare sen igår? Det kanske bara är ljuset. Eller att luften har blivit kallare och kroppen förbereder sig på strid. Det kalla kriget.

 

Stämningen i den lilla gemensamma ettan är spänd. Vi är som två utsträckta gummiband, så våga inte tralla omkring på oss, för då vet ingen vad som händer. En telefonförsäljare har trallat mig åt helvete och Sofias jobb har gjort ett ordentligt försök med henne. Vi lagar och löser med rödvin. Efter två glas har vi konstaterat att livet känns lättare och vi kan till och med se fram emot flytten utan att känna den förbannade stressen. Vi avlöser varandra med förvirrande monologer, bestående av högtänkta tankar. För att sedan övergå till sjuka dialoger, bestående av vår snedvridna humor.

Imorgon far vi till London för att i förväg försöka fixa så mycket vi kan. Det känns som om en miljon myror spatserar omkring i mitt huvud och får mitt ansikte att vibrera och allt jag kan tänka på är ost och flyttfåglar.


Kommentarer
Postat av: Johanna Af Apel

Men gudars vilken fantastisk bild!! Rakt in i inspirationsmappen med den!

Postat av: hanna

Jätteokänslig fråga, och jag antar att det redan är försent. Men när man är desperat frågar man ändå, är boendet redan bortfixat till någon annan eller kan en liten flicka som jag ha tur?

2010-08-27 @ 11:53:35
URL: http://min-trampolin.blogspot.com
Postat av: Sabina

Då kanske vi ses någonstans bland Camdens alla marknader. Eller varför inte ta en en-timmes tågfärd till Farnham och hälsa på en totalt främmande människa som har läst din blogg i åratal?

Hoppas det blir fint för er i alla fall, lycka till!

2010-08-27 @ 13:57:33
URL: http://dreamers88.blogspot.com
Postat av: "novala"

Jättehärlig blogg! Kolla gärna min också :D

Om du gillar den och om du har bloglovin kanske vi kan

följa varandra?



Tack<3

2010-08-28 @ 20:53:34
URL: http://novala.blogg.se/
Postat av: cecilia

Snälla Nicole uppdatera!!!

2010-09-14 @ 13:28:01
URL: http://dolkis.blogg.se/
Postat av: Osynlig vän

Kan det vara så att flykten från verkligheten, ovissheten om morgondagen har nött och nött och den enda utvägen för att inte fastna i ett moment 22 är att stänga dörren bakom sig och starta om på nytt?

En ny värld med nya upplevelser, ett nytt liv! Det igår självklara existerar inte längre men kom ihåg att ta lärdom av gårdagen, lås inte dörren bakom dig, lämna den på glänt så att du kan kika in genom springan till ditt förflutna där bakom dörren finns alla svar till varför du är där du är. Tag lärdom av ditt liv och du kan komma vart du vill och räds ej av det svunna då det format dig till dig.

Den som vågar se framåt mot sin egen vision utan att blicka tillbaka har ingen framtid.

Våga och du kommer att vara lycklig och trygg för du vet vem du är!



2010-09-15 @ 16:57:05
Postat av: Bea

Du är saknad! Vi alla saknar dig!

2010-09-15 @ 22:27:10
URL: http://tyss.blogg.se/
Postat av: sofia

helt sagolik bild och jag förstår fortfarande inte hur du får inte rätta ord, varenda gång. magi för hjärnan.

2010-09-16 @ 19:12:29
URL: http://flygdulillafjaril.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, gudars. Jag har ju helt glömt bort att svara er!

-

Johanna: Jag har nog aldrig hamnat i en inspirationsmapp på det där sättet förut. Jag känner mig hedrad!

-

Hanna: Åh, ja tyvärr. Det här med att hitta lägenhet i Göteborg verkar ibland svårare än att.. paddla kajak runt island. Jag är ledsen, men lycka till!

-

Sabina: De marknaderna kommer jag ramla omkring i väldigt ofta. (Speciellt om vi får sådan tur att vi får flytta in i ett hus vi fått nys om där.) Så det lär vi göra! Annars låter Farnham som en fantastisk idé. Jag ska bara hamna rätt på fötterna och få ordning på saker och ting. Men en dag i ett tidigt november kanske det kan bli av! Och tänk att du har stannat här i flera år, jisses. Så fint.

-

Novala: Tack så mycket. Och din blogg var hemskt söt!

-

Cecilia: ÅH AH. Tack för knuffen, jag vet att jag borde skärpa till mig. Snart-snart.

-

Osynlig vän: Du har rätt i mycket. Eller ja, alltihop! Men jag stänger nog faktiskt inga dörrar bakom mig. För om det är något jag gjort de senaste två åren, så är det att analysera och fundera och försöka förstå varför jag är jag. Lägga händelse, på händelse och försöka räkna ut vad de har gjort med mig. Vilka ärr som kommer ifrån vilken kärlek och så vidare. Tack för väldigt fina ord och råd.

-

Bea: Och jag skulle kunna krama ihjäl er för det. Jag lovar, snart alldeles snart river jag ut något. Ibland är det bara svårt att samla ihop det man känner och tänker och tämja det i formuleringar.

-

Sofia: Jag blir så hjärtbultandeglad. Tack.

2010-09-18 @ 12:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback