Köksleende & mittiveckan-fest


Sitter i mitt majornakök och önskar att någon kom hit och gjorde
hasselbackspotatis och svampsås till mig. Men nöjer mig med att
värma lite linssoppa. Hurrar glatt för att baksmällan äntligen
kravlat tillbaka till sin grotta och slutat plåga mig för den här gången.
Igår drack vi vin, jag klädde i mig lite paljetter och tände ljus i hela
lägenheten. Sen spelade vi kasta gris och köksbordspratade tills det
blev morgon igen. Otroligt behövligt efter jobbpanik och januaridöd.

Just nu känner jag mig ganska tillfreds. Det är fint att bota ångest
med vänner och lite snuskig humor. Måndagskvällen och
tisdagskvällen spenderade jag ensam i soffan med Harry Potter.
Fällde några tårar när Dumbledore dog och suckade över vuxenlivet.
Idag kikade jag på resor till London och bestämde i samma sekund
som Stena Line flöt förbi utanför fönstret, att det är dags för en tur
till Danmark. Minusgraderna till trots. Vi behöver inte vänta med allt
till våren! Det finns inget som säger att man måste förfrysa fötterna
när man tvångspromenerar på Danmarks gator. Det räcker med en
krog och en öl eller fem. Så skrik till om ni är sugna på att följa med!
Det är hittills min trogne följeslagare Fialotta och jag.

Nu ska jag fortsätta att tugga i mig apelsiner och klia på mina torra
fläckar på armarna. Vattna blommorna, skriva en jobbansökan
och lyssna på Cornelis Vreeswijk.

Kommentarer
Postat av: Elin

fin blogg =)

Postat av: Filippez

Hejsan :)

2010-01-17 @ 14:34:02
URL: http://HTTP://FILIPPEZ.BLOGG.SE/
Postat av: Nicole

Elin och Filippez: Tack så hemskt mycket & hej hej! :)

2010-01-18 @ 16:29:49
URL: http://http:/lyckorusimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback