Och jag får fortfarande inte ihop tillräckligt med ord för er

Mina saker packades åter igen ner i flyttlådor och jag låste dörren till lägenheten som var mitt hem i fyra månader. Ett av de bästa hemmen jag haft och jag tänker spara alla minnen, någonstans i ryggmärgen. Allt från första kvällen, med alla förhoppningar och kramar, inflyttningsfesten, matlagningen, färjorna och de ensamma nätterna.
Jag flyttade inte längre än till andra sidan majorna och bor nu tillsammans med en fantastisk dam. Jag försöker vända rätt på våren och jag försöker leva med lättare andetag. Körsbärsblommorna på järntorget är på väg att slå ut och vi dricker rosé igen. Dagarna närmar sig och snart flyger vi till london. Jag försöker leva enkelt och inte tänka mer än vad som är nödvändigt. Men på något sätt lyckas jag inte. Bröstet är så förvånansvärt tungt, fågelsången filtreras bort och jag har gråtit varenda dag i en veckas tid.
-
(jag & fia på väg till hultsfred förra året)

Kommentarer
Postat av: Natte

Liten du! Det är inte lätt alltid. Mer svårt än lätt faktiskt. Synd å skam att det ska behöva vara så.



Men det ger sig. Tids nog. Det lovar jag!

Kram!

2010-05-04 @ 15:53:53
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

hoppas du mår bättre och ha så kul i London!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback