Resfeber & livmoderhalscancer

Jag trodde inte att resfeber existerade på riktigt, men jag har blivit motbevisad. Jag har gått omkring med tom blick och halvöppen mun hela dagen. Småmumlat och stönat. Blivit akut sugen på sushi, tänkt överdrivet mycket på livmoderhalscancer och engelsk sjukvård. Skevt sminkad i kattkofta. Jag har ätit mjuk pepparkaka vid mormors köksbord och sett hennes granne flanera förbi i sidenpyjamas. Hon klär sig visst alltid så, ibland både nattlinne och pyjamas samtidigt, alltid i glansigt siden. Ett svagt illamående och en roterande, exploderande, skriande känsla i magen. Nu ska jag sova min sista natt i den mjuka, stora sängen.

Kommentarer
Postat av: Lennart Pettersson

Underbart att du skriver igen! Kram!

Postat av: Nicole Margit

Det som är underbart är att det fortfarande finns de som trillar in här. Det betyder bara en sak, att jag ska dra tag i mitt nackskinn och leva här inne mer.

2010-10-06 @ 21:04:24
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback