Vinterfragment och självrannsakan i cafédomstol

Ibland behöver man några timmar helt för sig själv. Jag försvann in i min storstickade kofta och satte mig på ett café. Långsamdrack en cappuchino, kikade ut på Wimbledons stadstrafik och skrev ner några av tankarna som florerar. Jag har tänkt på luften här, den är varmare, mildare och smutsigare. Men den gör mig lätt (som under vatten) och jag kan tänka i lugn och ro. Jag minns hur vinterluften höll på att riva mig i stycken förra året. Jag kände mig död inuti och kanske var jag det också. Allt jag gjorde var alltid lite förgiftat och så förfärligt innehållslöst. Jag försökte bädda in mig i kärlek och vara lycklig i hans halsgrop, men november har förmågan att tränga igenom allt. Det känns fint att lämna det bakom mig, ingenting river sönder mig längre.
Sen laddade jag min ipod och åkte buss några kvarter bort, hoppade av och tog en buss tillbaka. Av ingen och alla anledningar i världen.
-
Stadsljus mot mörka, fladdrande kulisser
vågor som långsamt löser upp skelettet
som bildat ett korallrev
innanför febervarm brösthud
-
kaffeläppar omsluter kaffeläppar
jag smeker känslorna mothårs
andas ut i din t-shirt
och plockar ner alla frågor
du lämnat hängande i luften
-
i mörket är du vemsomhelst
mitt inre kokar och du vet varför
vi ser blodet förångas
och jag gör ingenting åt det
-
går hem under stjärnor som lämnats på autopilot
och känner
precis ingenting

Kommentarer
Postat av: T

Visst är det skönt att bara vara för sig själv några timmar och rensa tankarna ibland. Kram

2010-10-11 @ 11:31:46
Postat av: Nicole Margit

T: Det är liksom ett måste, för att hinna ikapp sig själv. Kram!

Postat av: Johanna Af Apel

Sa himla, himla fint. Begavade vackra kvinna. <3!

2010-10-18 @ 09:58:26
URL: http://afapel.devote.se
Postat av: Johanna Af Apel

Finaste du, ville bara säga att jag gick in här bara för att få skrivinspiration. Har en krönika som behöver bli till och för det behövde jag inspirationen, här går den alltid att hitta. <3

2010-11-02 @ 20:27:09
URL: http://afapel.devote.se
Postat av: jennycatharina

och ditt skrivande, det blir liksom bara bättre.

2010-11-24 @ 19:59:57
URL: http://jennycatharina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback