Ett översvämmat tillstånd.

Idag gick jag upp tidigt, gjorde iordning mig och åkte till Liseberg med min Moster, mina kusiner och min syster + pojkvän. Att vi drunknade i regn, det var ju bara skönt.

Jag har ägnat rätt många timmar till att lyssna på Moulin Rouge-låtarna de senaste dagarna. Jag har även varit mäkta fånig och suttit och sjungit med. (Som tur är så har det inte suttit någon Bella i trappan och fnissat åt mig då.)
Men nu kan jag inte lyssna mer på dom, det kliar under tinningarna. Och jag kan inte koncentrera mig. Jag provade med Placebo, det gick ett tag. Sen Tiger Lou, gick ett par låtar. Red hot, en stund. Men jag fastnade vid Norah Jones, den kvinnan är ett mirakel. Och jag skulle nog bara vilja somna i hennes knä till hennes helt otroliga sångröst.

Och jag har tänkt, och jag har tänkt. Men jag tror att det är dags att sluta tänka, och göra någonting åt den där förbannade kärleken. För det här fungerar inte. Jo, kanske ikväll. Imorgon och nästa vecka. Men någongång måste man komma fram till något.

Och där under gatlyktan, jag fick inte fram ett ljud. Jag hade så mycket tankar, som jag tänkt.
Men jag kunde inte formulera dem. (Och nu skulle elias se det här.) Jag kunde inte få dem
från huvudet ner och ut i tal. Och jag vet fortfarande inte. Vad jag vill och vad jag ska ta mig till.
Jag känner bara på mig starkt att jag kommer att svika någon, så otroligt mycket.

Och nu har jag säkert feber med. Ställer ingen upp på att se Moulin Rouge en gång till?
Ett duntäcke och kall saft. Kalla tår och möjligtvis lite tårar, bara för att det är så svårt att
hålla sig.

Godnatt Liseberg.

Kommentarer
Postat av: KAROLINA.

jag kan se den. jag har tillochmed aldrig sett den.

2006-08-27 @ 20:22:49
Postat av: Bella

Vet du vad fröken pernklint [ och jag kommer aldrig sluta kalla dig för det ]
vi kan tillockmed se den live.. när det nu blir. (:

2006-08-27 @ 20:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback