Exklusivt från en buss.

Dagens blogginlägg är inte skrivet framför datorn, med musik och msn i bakrunden. Jag sitter med fötterna uppdragna på 300:an från Göteborg.

Åkte in hit med Carla efter att ha suttit och målat bildmanus i fyra timmar. Jag är helt slut och energin ligger på minus. En människa i The Sims skulle ramlat ihop och börjat snarka högljutt för länge sen.
Men som tur är så lever jag inte i ett The Sims-spel. (Eller gör jag det?) Dessutom hade jag en mycket bra anledning till att åka till Göteborg. Jag och Carla skulle nämligen fixa våra Red hot chili peppersbiljetter! Så nu har vi varsin ståplats till den elfte December. Bättre kan det inte bli!

Joo, jag hade kunnat ha ett par extra hundralappar över den här månaden. Det lilla trevliga uttagskvittot som man alltid får förfrågan på att skriva ut, berättade duktigt att jag nu hade 493 kronor kvar på mitt konto. Varav 300 ska gå till Bella, och (egentligen) 150 kronor till Carla.
Hur jag ska klara den här månaden står ju klart; Noll alkohol. Jag får helt enkelt satsa på film och TV-spel i sisådär 3 helger framöver. Eller vara äckligt kreativ och hitta på billiga nöjen. (Kan ju baka bullar och måla påskägg eller nåt. Om det är någon som känner sig lika pank som jag, hör av er.)

Jag åkte precis förbi Liseberg. Solen vilade mot Balders träbalkar, ja för nu passar den fanimig på. Nu när inte vi är där och ska försöka ha kul en jävla bakissöndag.
Samtidigt som jag är småirriterad över det svenska vädret, blir jag alltmer dimmig av tröttheten. Tror att jag ska sova en stund. Väck mig gärna om jag öppnar munnen eller dregglar.

Ett sovgott från en blå buss i göteborg.

Kommentarer
Postat av: Majlis

Hallådu! härmed rapporterar jag att jag är lika pank som du. och tänker eventuellt tillsammans med karro och helst lite andra ägna lördagskvällen åt BILLIGT NÖJE hemma hos mig ;) är ensam hemma. du är välkommen om det blir av! och PS: det ska bli 25 grader varmt i september, så håll ut med höstdepressionerna ;)

2006-08-29 @ 15:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback