Förälskad.

Det är ett bra ord, det är så mycket min vardag just nu. Ingenting ska få den här dagen på fall. Var i elim i morse, drog mej upp ur josefs mysiga säng halv nio för att åka på ett såntdär trevligt församlingsmöte. (Och en del känner ju mej, jag får myror i kroppen av att lyssna på gud&jesuskraffs. Men jag tror att jag har vant mej lite nu, kan lyssna utan att känna myrmarschar i armarna.)
- Hur som helst. Jag gick dit för att höra den där Josef sjunga, eftersom han vägrar att göra det när vi är hemma. Han sjunger som en ängel. Kunde inte sluta le. Alex och Jonathan satt och fnissade åt mej.

Jag var måste sett ganska fånig ut, när jag balanserade hem på trottoarkanten, med mednynnandes i Tell me baby. Och med det där stora leendet på läpparna. Dessutom ligger det röda blad på vägen utanför, de har fallit från vårt spanska körsbärsträd. (Tror jag att det heter.)
Det finns en del små glädjeämnen, som man märker av när man är sådär fånigt lycklig.


Min lista på små glädjeämnen.

  • De röda löven från vårt körsbärsträd.
  • Rosa bubbelplast. (Hittade det hos lidbeck, bubbelplast är glädje. Och det var rosa!)
  • Äppleträden. (Nu är de som vackrast, när de blommar.)
  • Fungerande hörlurar, med red hot chili peppers i.
  • Tanken på att sommarlovet börjar nästa vecka.
Nu ska jag vara min egna glädjeförstörare och verkligen sätta igång med min tyska. Inga mer zombie-splatter-filmer ska få komma ivägen. :)

Ha en fortsatt trevlig dag.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback