Frökenfräken ur lyxvinkel.

Frökenfräken ur lyxvinkel.

Jahaja. Låt mej presentera mej själv.

En fröken i sina bästa år, som försöker göra det bästa med sitt liv.  Hur man nu gör det.
Jag har funderat en del. Är det genom att planera sin framtid, för då har jag lyckats.
Är det att tycka om någon person, att kalla sej själv kär. Då har jag lyckats.
Är det att göra saker man tycker om, t.ex. skriva och lyssna på massa bra musik. Då har jag lyckats.
Att dra upp de saker som jag gjort/inte gjort och på så sätt misslyckats, det skulle ju bara dra ner
stämningen.
    Eller okej; Jag har inte valt en linje som jag kanske skulle få ut mer av. Jag har valt att
gå media för att kunna skriva så mycket som möjligt. Om det var rätt val, det är jag inte alltid så säker
på. Jag kunde varit mer ambitiös, inte spelat på att jag var intelligent och bara göra det som jag behöver
för att få mitt betyg. På så sätt skulle jag säkert kunna få ett betyg i idrott också. Men jag tycker nog att
det är skitsamma. Vår idrottslärare är smygnazist (är nästan helt säker på det) och han ägnar sej åt att köra med oss så mycket att vi spyr. (Jag gjorde faktiskt det en gång för ett par veckor sedan. Hela min nyttiga macka för 10 kronor for i handfatet. JA, handfatet.)
   Jag tycker om att skriva, det är nog det bästa som finns här i världen. Att skriva och att lyssna på musik. (Säger jag och jag har inte ens någon musik på. Vänta... Ska sätta på Red Hot.) Poesi, det tycker jag om. Starkt. Men nu ska jag sätta igång att göra lite tyska, tror att det är en bra ide. Så avslutar jag med en dikt, som jag nästan vann poetry slam med. (: (Jag var baaara 0.2 poäng ifrån, det sög.)

En överdos och vi är varandra

Jag dansar i vårregn och sjunger om
endorfiner och komisk tragik
Du kastar cd-skivor på oförståndet
och leker leken jag skriver om på asfalt

Snart dansar du i min hand
och jag gråter förälskelse
Vi är varandras pillerburkar
en överdos och vi är varandra

Du sjunger bob hund och jag tejpar munnen
under en filt med lila hjärtan på
du ler min mage varm och hallonsodan bubblar
vi viskar om livet och jag blir en riktig vän

Under vår filt når inte tragiken
en överdos och vi är varandra
en blåstickad mössa och ett rödrufsigt hår
en överdos och vi är varandra


Godkväll mina damer och herrar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback