Det finns bara en värld, glöm allt annat.

Igår var jag trött på det här gråa. På de gråa gatorna, de grå bilarna, de grå träden & de grå människorna. Jag & Carla flydde till en bättre värld med Sex and the city & lite för saltade pommes frites. På bussen hem satte jag på mitt färgsprakande Moulin Rouge-soundtrack. Och när jag lyssnar på Elephant Love Song så kan frökens naiva lilla hjärna inbilla sig att hon är med i filmen. Ja, hon gör om det till sin egna värld. Precis innan den där explosionen av känslor i låten. Om man skulle visualisera det så skulle det vara när alla brister ut i sång & intar hela scenen. Precis då skulle jag gå av bussen. Smått barnsligt tänkte jag stiga ur bussen, sådär filmiskt. Och kanske sträcka ut armarna lite i smyg. (För sjunga kunde jag ju inte göra.) Men precis när dörrarna öppnades och jag skulle gå ur, (i tanken hade jag redan gjort det) slog dörrarna igen igen. Och jag halvt fastnade lite emellan, jag gav upp ett skri tillsammans med de på bussen som såg det. De öppnades fort igen. Jag muttrade och steg ur bussen, hemskt snopen & skamsen.

Jag fortsatte på de där grå gatorna i mitt kvarter. Försvann in i mitt Moulin Rouge för andra gången (eller ja, så gott det nu går.)
Vill ni veta en hemlighet? Jag ryser när Nicole Kidman sjunger med sin sköra stämma. (att min ultimata fantasi är henne på en säng med rosenblad, säger väl en del där med.) Men precis där i ett av mina favoritstycken, slöt jag ögonen. Men jag hör inte vad hon sjunger, det enda jag hör är ett jävla moppeljud som skär i öronen. En trimmad jävla bonnemoppe kör förbi och dränker min rödlätta favoritkvinnas sång. Jag sparkade på trottoarkanten och kom fram till att man kan inte ha någon annan verklighet än mörka eftermiddagar med gråa deprimerade människor, händelselösa helger med blaskigt vin och tragiskt fyllesnack, oroskänslor i maggropen och tokstress inför skolan.

Jävla skit.

Kommentarer
Postat av: Linn

nu läggs du till i favoriter.

2006-12-03 @ 12:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback