Du målar sångtexter längs mina kindben.

image83

Jag såg ut genom fönstret igårkväll och slogs nästan omkull av det faktumet att sommaren faktiskt är över. Solblekta underkläder, saltvatten i håret, smält glass på altanen & getingar i saftglaset. Allt rullar i eftertexterna nu.

När det är natt och man har en pojkvän som spelar gameboy till skenet av en sänglampa, så är det svårt att motstå impulserna som kommer smygande från det stökiga golvet. Jag skulle kunna berätta om mina innersta önskningar och värsta mardrömmar. Jag skulle kunna avslöja att jag lekt med ett pojkhjärta den här sommaren. Att jag var rastlös & sökte spänning. När jag egentligen hade allt jag ville under kudden. Det var aldrig svårare än att bara borra ner ansiktet tillräckligt djupt, för att inse att det fanns något där bakom alla mascarafläckar & intorkade salta tårar.

Det gör ingenting om det känns kallt när man lägger kinden mot fönsterrutan eller om det mörknar innan man hinner dra av sig det där fåniga nattlinnet. För huvudsaken är att det är du & jag åtminstone den här hösten också.

& förresten
stjärnorna är inte på riktigt
det är bara Gud som stuckit hål på idyllen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback