JAG ÄR SÅ JÄVLA LYCKLIG.

image82


Med skakiga ben och något slags filter mot omvärlden, sitter jag här. Hemkommen från Uppsala Reggaefestival - som var något av det bästa jag gjort den här sommaren. Vissa festivaler romantiseras i huvudet när man väl är hemma & ligger där i sängen med nyduschat hår. Men det går faktiskt inte att framställa URF mer vackert & underbart än vad det redan var.

Jag skulle ju kunna skriva meter efter meter & gestalta hur precis varenda upplevelse kändes, men det tänker jag inte göra. Istället så tänker jag upprepa allt i huvudet gång på gång & le så att jag får ont i käkarna. Jag ska minnas när Bella battla & ägde upp en kille totalt, så att alla bara skrek runt henne. Jag ska minnas precis hur killen bredvid beatboxa och hur jävla förundrad jag var över negerna som spelade trummor under sitt partytält. Jag ska minnas fyllan där jag inte kunde sluta skratta, trots att jag verkligen försökte. Jag ska tänka på min nya tysk & alla roliga missförstånd som uppstod, då jag pratade engelska full som ett ägg. Jag ska känna magkänslan som saknar josef något otroligt då jag får höra hans röst i telefonen, den där kvällen då vi alla blev fulla på att leka djungeltelegrafen. Jag ska upprepa: Blaaaze it up mooore fyaaah tyst för mig själv & till och med börja skratta så smått när jag tänker på när John gör icakassler. Jag ska vara glad för att jag inte längre tänker på engelska & inte kan förstå svenska. Jag ska vara glad för att jag inte längre pratar osammanhängande med mig själv, tills jag tillslut får säga åt mig själv på skarpen att: Nu får vi vara tysta.

Jag ska fortsätta att vara precis lika jävla glad när Kapten Röd spelade & jag var helt övertygad om att jag aldrig mer skulle vara ledsen igen. URF är kärlek i sin renaste form & jag har aldrig förr haft så jävla kul i fyra dygn i sträck, så som jag haft de här dagarna.

Hultsfred var lika bra som alltid - hade inte förväntat mig något annat. Roskilde var inte lika bra som förväntat - men jag ger den festivalen en andra chans nästa år. Vad jag vill komma fram till är att festivalerna gör mina somrar helt fantastiska & det är det enda jag minns & tänker tillbaka på när höstregnet kommer droppande & läxorna hoppar upp på axlarna.

Jag är helt salig av festivallycka & trots det, trots att jag är hemma i tysta, lilla Kinna igen. Så är jag glad för det med, för här finns Josef & alla pussar jag saknat när jag varit borta.

Kommentarer
Postat av: Bella.

VI RYMMER TILLBAKA!!!!!!!!

2007-08-14 @ 13:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback