Inatt ramlar jag ensam.

Jag tycker att det är viktigt med kärlek. Och jag måste trycka in de små hjärtanen någonstans, på något sätt. I dessa dagar får jag känna kärlek genom att dansa. Och trycka på mig lila stövlar med klack, så att jag får promenera hem i mina strumpor med värkande fötter. Men ikväll hade jag gett all dans i världen för att någon skulle blåsa mig i nacken och göra varm choklad i min favoritmugg.

(Sen undrar jag om det bara är jag som fortfarande plockar ut russinen ur lussekatterna? Antingen gör alla det, som förut. Eller så är det en vuxengrej, att äta dem.)

Förlåt för att det inte kan bli vackrare än såhär. Det är något med söndagsljuset, allt ställs på sin spets och man ser saker klart. Ingenting är vackert och ingenting är enkelt. Jag kan le och försöka tänka på vårsolen & alla drömmarna. Men inget ändras någonsin, nånsin. Det är bakisångor och ciggarettrök, en promenad på grusiga trottoarer och det där jävla grå.

Jag råkade ramla över en man häromdagen. Han skrev så att jag blev öm i hela kroppen. Det var sådär skört, naket och blossande känslosamt. När man kan känna orden. Ibland är jag full av allt det där. Ibland vill jag beröra mina texter med alla blödande känslor. För det skaver i bröstet av allt det där nu. Men för första gången vågar jag nog inte. Jag ska väl föreställa någon pippilotta som klarar sig själv, hon har ju alla skorna. Men nattliga samtalsämnen är speciella, och för dem måste man vara två. Jag fattas en ikväll.

Kommentarer
Postat av: cecilia

jag pillar ut russinen och du är skitbra!

Postat av: öje

Jag låter bli att äta lussekatter pga russinen och den där äckliga saffranen... så ät kanelbullar istället;) mycket godare och så slipper man russin!

Men du är helt insane när du skriver!

2007-12-17 @ 12:13:28
URL: http://bullet.blogg.se
Postat av: Anonym

Självklart äter man inte russinen... Bara sjuka jävlar som gör sånt

2007-12-17 @ 15:45:09
Postat av: Blixt

Jag är indie. jag äter russin, för min mormor har prackat på mig det hela mitt liv.

2007-12-17 @ 16:48:20
Postat av: Daniel

Utan russina blir dom för torra ju! Men du skriver så jag nästan börjar lipa, med eller utan russin ;)

2007-12-22 @ 00:37:42
Postat av: Nicole

Vad ni är söta allihopa som berättar om era russintraditioner. :) & Daniel, gråt inte för allt i världen!

2007-12-23 @ 18:01:41
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback