Frökenfräkens sommar.

Logiken min sommar bygger på är mycket enkel matematik. Det är en kurva som går upp & ner. Maximipunkten nås endast när jag åker på festival. Mellan mina festivalbesök så är det en hel del tristess & en oerhörd trötthet som står på menyn. Men jag fixade min nerförsbacke efter Hultsfred med en hel del Josef, Göteborg, glass, party & nakenbad. 

Anledningen till att jag ens sitter här & försöker sparka igång hjärncellerna med karamellströssel, är att jag faktiskt tar min festivalpackning för andra gången den här sommaren & beger mig till Roskilde på tisdag. Det spelar ingen roll att jag missade att köpa biljett i tid & att biljetten jag istället fick köpa på tradera kostade multum. Att jag hade kunnat få en vecka i Grekland för samma pengar. Det gör verkligen ingenting just nu! 

Om en vecka börjar jag jobba, då är det bara att hälsa hejdå till festivaler tills jag får ta på mig baggyjeansen & åka till Uppsala Reggaefestival. Det blir ett kärt återseénde.

Förutom festivalyra, nyinköpta leopardstövlar & sockerkickar i tankarna, så finns där även en hel del funderingar över vad som händer just nu. Hur det blir och om jag verkligen vågar? Det var inte så lätt att laga det där tyghjärtat i bröstkorgen. Stygnen går upp gång på gång & man känner sig rätt liten & svag. Jag flätade mina pippiflätor & försökte så gott jag kunde. Ett resultat som faktiskt förnöjde. Men även något som jag är beredd att kasta ut i fritt fall. Åter igen.. Ordet flickvän & dess benämning skaver & irriterar. Förhållanden, bråk, myskvällar, morgonsex, frukostflingor & resturangbesök klistrar sig fast under skorna när jag går & skapar ett ljud som får mig att bita sönder naglarna. 

Egentligen är det enklare med tjejkvällar, galna infall, festivalhångel, impulsbesök till göteborg, drinkar, park&folköl, bakispizza & tjejskvaller.. Men vad är väl en bal på slottet?

Jag tycker ju om honom.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Alltså vännen ! Du skriver så grymt fint, älskar din text. Sötis ! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback