På ett torg i en helt annan stad.

Ibland känner jag en enormt stark känsla av att bara rymma ifrån Kinna. Egentligen så behöver jag inte ens kalla det för att rymma. Det är inte för något uppmärksamhetsskäl, att alla skall sakna mig & undra var jag är. Nej, jag kan mycket väl tala om var jag skall bege mig med min packning & mina tankar.
Jag skulle vilja ta med mig kamera, skrivhäfte & ett jävla mod. Sätta mig på tåg/buss/båt & åka till Ryssland. Det kanske är löjligt, men jag vet ju att jag är halvryss & nog finns det en liten pusselbit inom mig som fattas. Kanske kan jag hitta den på en trottoar i St. Petersburg. Det är väl helt enkelt värt ett försök. & det som egentligen driver mig är nyfikenhet.

Jag har trampat igenom mina skor & känner mig fast. Jag vill inte gå ett sista år i gymnasiet. Jag vill vara färdig med allt det där & känna att jag verkligen fortsätter. Jag vill leta efter studentlägenheter runt om i Sverige, söka in på utbildningar & ta extra kurser, bara för att de verkar så satans intressanta.

Jag vill gå runt ensam i en helt ny stad & känna mig helt vilse & hemma på samma gång. Jag vill ta en kaffe för 15 kr och sitta invirad i en filt på något torg som påminner om något annat, så att jag måste fundera över det tills jag kommer på att de flesta torg liknar varandra och att jag egentligen bara får en skön känsla av var jag befinner mig, tills det helt plötsligt slår mig att jag lever alldeles just nu.

Helvete, jag vill ju bara känna av att jag lever! Att slippa känna att varenda år är som en slags repris av mitt liv som såpa för 10 år sedan.

Kommentarer
Postat av: Karl

Det här var nästan ordagrant samma tankar som jag har.

2007-07-29 @ 23:25:11
Postat av: johanne

åh jag skulle också vilja åka till ryssland! det skulle vara så häftigt. och ja man kanske skulle känna sej hemma på nåt vis. eller jag vet inte. fast farmor var väl egentligen mer finsk än ryss, men hon bodde i den ryska delen. som jag fattat det. men jag brukar åxå säga att jag är delvis ryss. eller har din mamma nåt ryskt påbrå kanske?

2007-07-30 @ 00:35:09
Postat av: Mikaela

Tankar som givetvis virvlar runt i min egen skalle vissa dagar. Men för ett tag sen läste jag några oerhört vackra ord som jag alltid tänker på då. "Även om morgondagen verkar bli exakt som igår, så är det inte så. Om man tänker sådär naivt att varje dag är en ny lucka i adventskalendern, så blir allting mycket mer spännande." Vem kan ha skrivit det? =) Tänk på de ;)

2007-07-31 @ 00:15:22
Postat av: Bella.

Om du rymmer. så skicka ett vykort, så jag kan möta upp dig någonstans i ett av världens gatucafeér och ta en latte med dig! Lova det:)

2007-07-31 @ 17:14:02
Postat av: Nicole

Jag lovar & svär heligt.

2007-07-31 @ 20:55:27
Postat av: Hrm?

Dra till Debrecen, där är man lost!

2007-08-04 @ 12:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback