Dimmiga gator med bubblor i magen.

Jag vaknade upp. & jag ska berätta hur det gick till.

Efter tredje glaset vin, så behövde jag inte tänka på vad jag aldrig mer skulle få. Jag kunde fokusera på vad som faktiskt väntade, så snart jag kom bort ifrån min säng & alla tårfläckade lakan. På något sätt så vidgades synen och jag fick mängder av nya intryck. Det var inte direkt konkreta saker, som läckra underarmar & doften av en favoritparfym. Känslorna jag hade, blev jag kapabel att tolka på ett helt annat sätt. Jag fick inte kramp i magen av att tänka på att du hade en självklar plats i min säng, som du aldrig skulle komma tillbaka till.

(Jag tror inte att jag borde skriva du till någon som inte läser, men det är enklare än att skriva i tredje person.)

Den platsen i sängen är tom. När jag inte ligger diagonalt i min säng, vilket ofta inträffar i och för sig. Det blev ytterligare glas vin & jag märkte att jag uppskattade ost. Efter att tjutit i soffan när The Ark spelade, ramlade vi ut på Göteborgs gator & det kändes som en lättnad. Jag stötte på den där underliga helgon-mannen, pussade en sjöman på munnen & drack en förbjuden öl. Några telefonsamtal från en Mattis, några missade. Det blev en trevlig kväll, men det var ju inte bara det. Det var en sån kväll som blev en vändpunkt. Något hände & jag vaknade upp annorlunda än jag vaknat morgonen innan. Jag har inte gråtit & jag har inte saknat med krampen i magen.

Fortfarande är jag rädd för veckorna & helgerna. Rädd för att ramla tillbaka, snubbla, slå mig.
Jag har ramlat omkring på ledsna gator förut, om jag ska ramla mer, då ska det definitivt vara på de lyckliga.

Så nu vet ni.

Kommentarer
Postat av: Karro.

det var jätte roligt.

2007-05-13 @ 16:21:58
Postat av: Majja

And it makes me happy.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback