Inga ord, bara känslan.

Jag är livrädd för att bilarna ska köra i en vattenpöl alldeles intill där jag går. (Ja, sånt som resulterar i att jag blir helt nerstänkt & har nära till gråten) Jag är rädd för att inte riktigt veta vad jag ska göra efter att jag bäddat sängen & lagt på det där nya lila överkastet (på min säng som rymmer två) & puffat till kuddarna.
Idag la jag mig platt på sängen & stirrade upp i taket. Jag tänkte på de positiva sakerna i mitt liv, flugan som hela tiden flög in i rutan, de negativa sakerna i mitt liv, regnet & vad i helvete jag skulle göra i min säng. (som rymmer två)

Jag såg på två avsnitt av sex and the city, förbannade den där kärleken & blev sugen på kaffe. Sen gick jag ner & satte Malins låt på repeat. När elias sen skrev och frågade vad jag skulle göra alldeles just nu, kom jag med ett tafatt svar om att plugga. Han bad mig följa med till storstaden & sälja ett par skor till någon snubbe i ett hörn på Järntorget. Ett vanligt Nicole-svar skulle vara nekande, jag sitter hellre & tänker på flugor & sprickor i taken än följer med sin kära reggaevän till Göteborg. Men något har förändrats i mig, jag ser saker lite klarare nu. Jag märker de lila bladen på vårt japanska körsbärsträd, jag känner doften av blött gräs & jag märker regndropparna på mina kinder.

Jag har sett upp & lagt märke till världen runt omkring. Det finns fler saker än dina nyckelben att lukta på.

(Jag åkte med elias, trots att jag inte ätit ordentligt på flera dagar & var yr i huvudet. Nu är jag hemma med en ny skiva & sushi i magen. Tack elias.)

Kommentarer
Postat av: Karl

Jag kan varmt rekommendera Gardells "Frestelsernas berg". Sjukt gripande

2007-05-10 @ 18:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback